uczniowie klasy 3d gimnazjum utrwalali swą wiedzę dotyczącą przyrody, historii, geografii, jak również zagadnień matematycznych. W tym celu została wykorzystana gra planszowa opublikowana w Magazynie Dwujęzycznym Odkrywca, National Geographic oraz gry BrainBox The World i Maths.
Prowadzenie zajęć metodą CLIL (Content and Language Integrated Learning), czyli wykorzystującą zintegrowane nauczanie przedmiotowo-językowe rozwija nie tylko umiejętności językowe, ale również wiedzę przedmiotową. Dr Anna Parr-Modrzejewska oraz dr Weronika Szubko-Sitarek w swym artykule „Dlaczego warto integrować treści przedmiotowo-językowe już w szkole podstawowej CLIL4children” zawartym na łamach Czasopisma Języki Obce w Szkole, ukazują jak ważna jest integracja międzyprzedmiotowa. W ciągu ostatnich 20 lat liczne badania (m.in. Várkuti 2010; Pessoa i in. 2007, Jäppinen 2005; de Graaff i in. 2007) potwierdziły dużą wagę podejścia CLIL w nauczaniu języków obcych. Badanie przeprowadzone przez de Graaff i in. (2007) wykazało, że techniki wykorzystywane w podejściu CLIL pozytywnie wpływają na rozwój strategii kompensacyjnych stosowanych przez uczniów. [i]
Poniżej znajdują się linki, do ciekawych artykułów dotyczących metody CLIL w języku angielskim i polskim:
- http://www.onestopenglish.com/clil/what-is-clil/
- https://www.teachingenglish.org.uk/article/content-language-integrated-learning
- http://www.klis.pf.ukf.sk/dokumenty/CLIL/CLILinFLE-01Hanesov%C3%A1.pdf
- http://jows.pl/artykuly/praktyka-czyni-prawie-mistrza-czyli-jak-uczyc-po-angielsku-nie-tylko-angielskiego
[i] http://jows.pl/artykuly/dlaczego-warto-integrowac-tresci-przedmiotowo-jezykowe-juz-w-szkole-podstawowej-%E2%80%93-clil4chil