Biorąc pod uwagę podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2016/17, tj. upowszechnianie czytelnictwa, rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród dzieci i młodzieży,w naszej szkole podjęta została akcja czytelnicza prowadzona „systemem bostońskim”.
Każdy dzień zaczynamy od porcji „dobrej lektury”. Uczniowie poszczególnych klas dokonali wyboru książek, które nauczyciele czytają im codziennie przez 5 minut na pierwszych godzinach lekcyjnych. My dorośli- nauczyciele i rodzice- wiemy, jak ważną rolę w życiu dzieci pełni czytanie książek. Lektura wpływa na rozwój intelektualny i emocjonalny dzieci, na kształtowanie charakteru, na formowanie się i pogłębianie ich kultury osobistej i społecznej. Książka pozwala zapomnieć o rzeczywistości, może pomóc w rozwiązywaniu problemów, przywrócić równowagę wewnętrzną, poprawić samopoczucie. Dobrze dobrana lektura pozwala uwierzyć dziecku w sukces, kompensuje potrzeby, staje się przestrzenią, do której można chwilowo uciec od szarej, monotonnej rzeczywistości. Nasi uczniowie wybrali ciekawe, wartościowe książki poczytnych autorów. Wybory poszczególnych klas przedstawiają się następująco:
Klasa I- „Pięciopsiaczki" - W.Chotomska
Klasa IIa - „Detektyw Pozytywka” - G. Kasdepke
Klasa IIb- „Zaczarowana zagroda” - A. Cz. Centkiewiczowie
Klasa IIc- „Malutka czarownica” - O. Preussler
Klasa IIIa- „Magiczne drzewo” (Czerwone krzesło) - A.Maleszka
Klasa IIIb- „Magiczne drzewo” (Czerwone krzesło) - A.Maleszka
Klasa IIIc- „Tajemnica …” - M.Widmark, H.Willis
Klasa IVa- „Janko Muzykant" - H.Sienkiewicz
Klasa IVb- „Magiczne drzewo” (Czerwone krzesło) - A.Maleszka
Klasa Va- „Charlie i fabryka czekolady” - R.Dahl
Klasa Vb- „Charlie i fabryka czekolady” - R.Dahl
Klasa VIa- „Charlie i fabryka czekolady” - R.Dahl
Klasa VIb- „Detektyw Pozytywka” - G. Kasdepke
Największą popularnością – jak widać – cieszą się pozycje: „Magiczne drzewo” oraz „Charlie i fabryka czekolady”. To znakomite książki- mądre, ciepłe, momentami zabawne, przenoszące czytelnika w świat, w którym nie ma rzeczy niemożliwych, niewykonalnych. To opowieści o tym, co w życiu najważniejsze: miłości, przyjaźni, odpowiedzialności …
Już po kilku dniach prowadzonej w szkole akcji można zauważyć, że dzieci częściej odwiedzają bibliotekę i wypożyczają do domów czytane na lekcjach pozycje. Mamy nadzieję, iż te działania przyniosą także efekty w dalszej przyszłości, przyczynią się do pogłębienia kultury etycznej, estetycznej i społecznej dzieci. Wykształcą w nich wrażliwość na piękno otaczającego świata oraz ojczystego języka; wyrobią dążenie do konsekwentnej realizacji celów i zamierzeń; ukształtują młodego, świadomego czytelnika chętnie sięgającego po dobrą, wartościową lekturę.