W Mławie będą mogły zatrzymywać się pociągi pośpieszne i ekspresowe | Mława

Wielkość czcionki

Tłumacz Zamigam

Mława

Twoje miejsce.
Twój czas.

W Mławie będą mogły zatrzymywać się pociągi pośpieszne i ekspresowe

Magdalena Grzywacz / 09 marca 2012

Perony przy planowanym dworcu zintegrowanym oraz na Wólce będą spełniały standardy umożliwiające zatrzymywanie się pociągów pośpiesznych i Intercity – informują rzecznicy prasowi kolei oraz specjaliści modernizujący linię E 65 Warszawa-Gdynia.

 Zgodnie z informacją przekazaną nam przez Pana Leszka Iglińskiego, kierownika kontraktu modernizacji linii kolejowej Warszawa – Gdynia E 65, perony zaprojektowane przez PKP przy planowanym dworcu zintegrowanym spełniają parametry obiektów, przy których mogłyby zatrzymywać się pociągi pospieszne i ekspresowe. Zdaniem Pana Leszka Iglińskiego istotniejszą kwestią niż długość peronów jest ich szerokość, czyli odległość od krawędzi peronu do zlokalizowanej pierwszej przeszkody (np. słupa trakcji elektrycznej, lampy). Pod tym względem trzystumetrowe perony spełniają wszystkie kryteria. Długość peronów na przystanku Mława wynosić będzie również 300 metrów.

Długość peronów była negocjowana przez Urząd Miasta Mława.
W piśmie skierowanym do Biura Projektowego Jacobs GIBB (Polska) Sp z o.o. z 26 lipca 2006 roku, czytamy:

„Należy zwiększyć długość peronów oraz inne parametry w sposób umożliwiający zatrzymywanie się pociągów dalekobieżnych na przyszłym zintegrowanym dworcu kolejowo-autobusowym, który będzie głównym dworcem w Mławie."

Uwagi miasta zostały uwzględnione w koncepcji programowo przestrzennej modernizacji linii kolejowej E 65 i w projekcie technicznym, który obecnie jest realizowany.

Informacje o tym, że w Mławie przy projektowanym dworcu zintegrowanym będą mogły zatrzymywać się wszystkie pociągi (w tym pośpieszne i ekspresowe) potwierdzili w rozmowie z p. Agnieszką Milewską, dziennikarką „Radia Dla Ciebie" rzecznik PKP Intercity p. Małgorzata Sitkowska oraz p. Maciej Dudkiewicz – rzecznik prasowy PKP PLK. Maciej Dudkiewicz podkreślił, że mławskie perony spełniają wszelkie standardy.

Magdalena Grzywacz/RP