Urząd miasta nieprzerwanie obsługuje interesantów | Mława

Wielkość czcionki

Tłumacz Zamigam

Mława

Twoje miejsce.
Twój czas.

Urząd miasta nieprzerwanie obsługuje interesantów

Krzysztof Napierski / 24 kwietnia 2020

Poza ograniczeniem bezpośrednich kontaktów z interesantami i pracą zdalną niektórych urzędników, Urząd Miasta Mława w czasie epidemii koronawirusa funkcjonuje normalnie. Sprawy są załatwiane na bieżąco. W poniedziałek, dla wygody mieszkańców niekorzystających z bankowości internetowej, otworzymy jedną z kas.

W okresie od 16 marca do 17 kwietnia do Urzędu Miasta Mława wpłynęło 1187 pism, w tym 159 za pośrednictwem platformy EPUAP i 96 na skrzynkę elektroniczną – czyli średnio ok. 237 tygodniowo (w tym ok. 32 przez EPUAP i 19 na skrzynkę elektroniczną). Przez cały marzec z urzędu zostało wysłanych 1930 listów poleconych i 1144 zwykłe, natomiast od 1 do 20 kwietnia – 766 poleconych i 133 zwykłe. Wielu interesantów jest obsługiwanych drogą telefoniczną – również przez urzędników pracujących zdalnie, którzy także na bieżąco odpowiadają na kierowane do nich maile.

Aby zniwelować ryzyko zakażeń koronawirusem, wprowadziliśmy ograniczenia dotyczące bezpośredniej obsługi interesantów, którzy obecnie mogą wrzucać kierowane do urzędu pisma do specjalnej urny - regularnie dezynfekowanej - ustawionej przy wejściu do ratusza. Dokumenty, przed przekazaniem ich do odpowiednich wydziałów, również przechodzą podobną procedurę.

Od poniedziałku, ze względu na dużą liczbę osób zgłaszających do nas taką potrzebę, wprowadzamy udogodnienie dla mieszkańców niekorzystających z bankowości elektronicznej. Otwarta zostanie jedna kasa, z której można będzie korzystać pojedynczo – tak, aby nie tworzyć kolejek. Już dziś natomiast umożliwiliśmy osobom, których sprawy wymagają kontaktu osobistego, przekazywanie ich w okienku kancelarii.

KN / UMM