Czytanie należy do podstawowych kompetencji współczesnego człowieka. Dlatego też nauka i propagowanie tej czynności stanowi jedno z najważniejszych zadań oświaty.
W procesie kształtowania kompetencji czytelniczych bardzo ważne jest, aby dziecko traktowało czytanie jako coś naturalnego. Powinno ono widzieć dookoła siebie czytających dorosłych, książka powinna być wpisana w jego naturalne otoczenie.
Podążając za tym założeniem, w naszej szkole kontynuowana jest rozpoczęta w ubiegłym roku szkolnym akcja czytelnicza – „czytanie systemem bostońskim”. Wraz z rozpoczęciem akcji uczniowie poszczególnych klas dokonali wyboru lektury, którą nauczyciele czytają im codziennie przez pięć minut na pierwszych godzinach lekcyjnych.
Aktualnie poszczególne klasy śledzą losy bohaterów następujących książek:
Klasa Ia – Plastusiowy pamiętnik, M. Kownacka
Klasa Ib – Plastusiowy pamiętnik, M. Kownacka
Klasa II – Cudaczek - Wyśmiewaczek, J. Duszyńska
Klasa IIIa – Instrukcja obsługi pieska Jacusia, A. M. Grabowski
Klasa IIIb – Akademia Pana Kleksa, J. Brzechwa
Klasa IIIc – Oto jest Kasia, M. Jaworczakowa
Klasa IVa – Magiczne drzewo. Czerwone krzesło, A. Maleszka
Klasa IVb – Pinokio, C. Collodi
Klasa IVc – Koszmarny Karolek rządzi porządnie, F. Simon
Klasa Va – Charlie i fabryka czekolady, R. Dahl
Klasa Vb – Magiczne drzewo. Olbrzym, A. Maleszka
Klasa VIa – Hobbit, J.R.R. Tolkien
Klasa VIb – Szatan z siódmej klasy, K. Makuszyński
Klasa VIIa – Kroniki Saltamontes, M. Marin
Klasa VIIb – Quo vadis, H. Sienkiewicz
Propagowany przez naszą placówkę system czytania stał się nieodłącznym elementem jej funkcjonowania. Uczniowie rozpoczynają dzień nie od obowiązków, ale od przyjemności, która jednocześnie aktywizuje pięć podstawowych obszarów kompetencyjnych: komunikacji, odpoczynku, inteligencji emocjonalnej, koncentracji i emocji. Prowadzona akcja przełożyła się również na zauważalne efekty indywidualnych wyborów czytelniczych uczniów oraz wzrost zainteresowania dalszymi częściami czytanych pozycji (książki A. Maleszki, J.R.R. Tolkiena). Uczniowie z chęcią wypożyczają do domu pozycje, których czytanie rozpoczęli z nauczycielami.