Eksperyment chemiczny jako punkt wyjścia w procesie poznania w Gimnazjum nr 1 | Mława

Wielkość czcionki

Tłumacz Zamigam

Mława

Twoje miejsce.
Twój czas.

Eksperyment chemiczny jako punkt wyjścia w procesie poznania w Gimnazjum nr 1

Lidia Gniadek / 10 lutego 2017

W środę 8 lutego 2017r. odbyły się warsztaty chemiczne, które poprowadzili pracownicy Centrum Chemii w Małej Skali w Toruniu. W warsztatach wzięli udział uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

 Chemia dla tych uczniów jest przedmiotem trudnym a w wielu momentach abstrakcyjnym. Uczestnicy zajęć wykonywali proste doświadczenia przyrodnicze o uczyli się wyciągać z nich wnioski.

 Poszukiwali odpowiedzi na pytania: W jaki sposób można rozpoznać, czy substancja jest kwasem czy zasadą? Jakie substancje mogą być naturalnymi wskaźnikami kwasów i zasad? Jak dokonać identyfikacji tlenu, wodoru i dwutlenku węgla? Taka nauka jest niezwykle atrakcyjna dla wszystkich uczniów.

 Całość zakończył pokaz doświadczeń, podczas których buchało, dymiło i iskrzyło. Doświadczenia były bardzo ciekawe, wyjaśniały wiele problemów z życia codziennego. Uczniowie byli zadowoleni z uczestnictwa w zajęciach, ponieważ wiesza zdobyta w praktycznym działaniu jest najcenniejsza.