Opublikowane na: Mława (mlawa.pl)
Autor: Lidia Gniadek
Eksperyment chemiczny jako punkt wyjścia w procesie poznania w Gimnazjum nr 1
W środę 8 lutego 2017r. odbyły się warsztaty chemiczne, które poprowadzili pracownicy Centrum Chemii w Małej Skali w Toruniu. W warsztatach wzięli udział uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Chemia dla tych uczniów jest przedmiotem trudnym a w wielu momentach abstrakcyjnym. Uczestnicy zajęć wykonywali proste doświadczenia przyrodnicze o uczyli się wyciągać z nich wnioski.
Poszukiwali odpowiedzi na pytania: W jaki sposób można rozpoznać, czy substancja jest kwasem czy zasadą? Jakie substancje mogą być naturalnymi wskaźnikami kwasów i zasad? Jak dokonać identyfikacji tlenu, wodoru i dwutlenku węgla? Taka nauka jest niezwykle atrakcyjna dla wszystkich uczniów.
Całość zakończył pokaz doświadczeń, podczas których buchało, dymiło i iskrzyło. Doświadczenia były bardzo ciekawe, wyjaśniały wiele problemów z życia codziennego. Uczniowie byli zadowoleni z uczestnictwa w zajęciach, ponieważ wiesza zdobyta w praktycznym działaniu jest najcenniejsza.
Adres źródłowy: https://mlawa.pl/artykul/eksperyment-chemiczny-jako-punkt-wyjscia-w-procesie-poznania-w-gimnazjum-nr-1