Dostawa energii elektrycznej w latach 2017-2018 | Mława

Wielkość czcionki

Tłumacz Zamigam

Mława

Twoje miejsce.
Twój czas.

Dostawa energii elektrycznej w latach 2017-2018

Piotr Tomaszewski / 14 października 2016

Aktualizacja 30.11.2016r. - powiadomienie o wyborze oferty najkorzystniejszej

Aktualizacja 29.11.2016r. - informacja z otwarcia ofert dodatkowych

Aktualizacja 24.11.2016r. - informacja z otwarcia ofert

Aktualizacja 17.11.2016r. - zmiana terminu składania ofert

Aktualizacja 15.11.2016r. - zamieszczenie odpowiedzi na zadane pytania

Aktualizacja 18.10.2016r. - zamieszczenie SIWZ i JEDZ (w platformie ESPD)

Zamawiającym jest:

Miasto Mława reprezentowane przez Burmistrza Miasta Mława

Stary Rynek 19

06-500 Mława

tel.:      23 654 33 82

faks:    23 654 36 52

godziny urzędowania: od poniedziałku do piątku 8:00 – 16:00,

we wtorki 8:00 – 18:00

 

e-mail: piotr [dot] tomaszewskiatmlawa [dot] pl (piotr[dot]tomaszewski[at]mlawa[dot]pl)

strona internetowa, na której umieszczona będzie specyfikacja: http://www.mlawa.pl/zamowienia-publiczne-2/

 

Zamawiający prowadzi przedmiotowe postępowanie  przetargowe w trybie art. 16 ust. 1  Prawa zamówień publicznych tj. w imieniu swoim oraz innych jednostek. Zamawiający jest uprawniony do przeprowadzenia postępowania przetargowego oraz udzielenia zamówienia w imieniu podmiotów.

Tryb postępowania:

Postępowanie prowadzone jest w trybie przetarg nieograniczonego.

 

PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

Przedmiotem niniejszego zamówienia jest dostawa energii elektrycznej do obiektów i budynków Zamawiającego.

Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej.

 

Oferty częściowe i wariantowe 

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

Informacja o przewidywanych zamówieniach uzupełniających 

Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust 1 pkt 6 i 7 lub art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp.

 

TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA

Termin wykonania zamówienia: od 01.01.2017r. do 31.12.2018r.

 Termin związania ofertą: 60dni.

WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

Warunki udziału w postępowaniu

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełnią następujące warunki:

1) W zakresie kompetencji i uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:

     Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca :

     - posiada aktualnie obowiązującą koncesje na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną,

     - posiada aktualną umowę lub promesę umowy z Energa Operator S.A. umożliwiające sprzedaż energii elektrycznej za pośrednictwem sieci dystrybucyjnej Energa Operator S.A. do obiektów Zamawiającego.

2) W zakresie zdolności technicznej lub zawodowej:

Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca:

- wykonywał dostawy energii elektrycznej, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, o ilości nie mniejszej niż 1 000 000kWh

Zgodnie z Art. 25a ust 1 i 2 Wykonawca do oferty składa oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w formie jednolitego dokumentu (JEDZ) – będącego załącznikiem do SIWZ.

 

PODSTAWY WYKLUCZENIA

Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy w związku z określonymi w art. 24 ust. 5 podstawami wykluczenia.

Zgodnie z Art. 25a ust 1 i 2 Wykonawca do oferty składa oświadczenie o nie podleganiu wykluczeniu z udziału w postępowaniu w zakresie Art. 24 ust 1. Pkt 12)-23) w formie jednolitego dokumentu (JEDZ) – będącego załącznikiem do SIWZ.

 

WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, POTWIERDZAJĄCYCH SPEŁNIANIE WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ BRAK PODSTAW WYKLUCZENIA

  1. Oświadczenie o nie podleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału
    w postępowaniu w formie jednolitego dokumentu (JEDZ - Załącznik 2 do SIWZ).

Wszystkie dokumenty powinny być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.

Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczone przez Wykonawcę lub tłumacza przysięgłego.

 

 WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM

1. Wykonawca przystępujący do przetargu jest obowiązany wnieść wadium w wysokości: 50 000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych).

2.Wadium może być wniesione w następujących formach:

- pieniądzu, na rachunek bankowy nr 40 8213 0008 2003 0400 9999 0005,

- poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym,

- gwarancjach bankowych,   
- gwarancjach ubezpieczeniowych,

- poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy
z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

3.Wadium wnoszone w formie: poręczenia lub gwarancji należy dołączyć do oferty w oryginale.

4.Wadium musi być wniesione najpóźniej do dnia i godziny wyznaczonej na składanie ofert.

 

 MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT

Ofertę należy złożyć w Urzędzie Miasta Mława, ul. Stary Rynek 19, 06-500 Mława.

 Termin składania ofert upływa w dniu 22.11.2016 r. o godz. 12:00 (czasu lokalnego).

Aktualizacja 17.11.2016r. - zmiana terminu składania ofert

 Termin składania ofert upływa w dniu 24.11.2016 r. o godz. 12:00 (czasu lokalnego).

Oferta otrzymana przez Zamawiającego po terminie składania ofert zostanie zwrócona Wykonawcy bez otwierania po upływie terminu przewidzianego na wniesienie odwołania.

Otwarcie ofert nastąpi w Urzędzie Miasta Mławy, w dniu 22.11.2016r. o godz. 12.30 (czasu lokalnego).

Aktualizacja 17.11.2016r. - zmiana terminu składania ofert

Otwarcie ofert nastąpi w Urzędzie Miasta Mławy, w dniu 24.11.2016r. o godz. 12.30 (czasu lokalnego).

Oferty należy sporządzić w języku polskim.

 

 OPIS KRYTERIÓW, KTÓRYMI ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE SIĘ KIEROWAL PRZY WYBORZE OFERTY

Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującym kryterium:

Cena – 60%

Kryterium jakościowe wykonywania dostaw – Termin płatności - 40%

 

Ilości otrzymanych punktów dla poszczególnych ofert w kryterium Cena obliczana będzie według wzoru:

 

PC1 = ( CON/CDO ) x 60

w którym:

PC1 - ilość punktów otrzymanych przez ocenianą ofertę

CON - cena brutto oferty najtańszej

CDO – cena brutto danej oferty (ocenianej)

60 – waga kryterium (60%)

 

Ilości otrzymanych punktów dla poszczególnych ofert w kryterium Termin płatności obliczana będzie według wzoru:

 

PC2:

14    dni – 0 pkt.

21 dni – 20 pkt.

30 dni – 40 pkt.

Sumaryczna punktacja : PC1+ PC2

 

W celu wypełnienia dokumentu JEDZ mozna skorzystać z platformy https://ec.europa.eu/growth/tools-databases/espd/filter?lang=pl

Wybrać wykonawca oraz importować plik espd-request.xml


Aktualizacja 15.11.2016r. - zamieszczenie odpowiedzi na zadane pytania

W wyznaczonym terminie wpłynęły do Zamawiającego pytania:

1.    Zwracamy się z zapytaniem czy Zamawiający dopuści zawarcie umowy drogą korespondencyjną?
Tak, zamawiający dopuszcza taką formę podpisania umowy.

2.    Czy Zamawiający udzieli Wykonawcy stosownego pełnomocnictwa do zgłoszenia
w imieniu Zamawiającego zawartej umowy sprzedaży energii elektrycznej do OSD oraz wykonania czynności niezbędnych do przeprowadzenia procesu zmiany sprzedawcy u OSD wg wzoru stosowanego powszechnie przez Wykonawcę? W przypadku braku zgody na powyższe prosimy o wyjaśnienie czy Zamawiający ponosił będzie odpowiedzialność za treść przedstawionego wzoru pełnomocnictwa i za jego ewentualne zakwestionowanie przez OSD?
Wzór pełnomocnictwa przedstawiony przez Zamawiającego winien być wystarczający do dokonania przez Wykonawcę czynności przewidzianych umową związanych ze zmianą sprzedawcy energii elektrycznej. Jeżeli na etapie realizacji umowy okaże się konieczne szersze umocowanie Wykonawcy, wówczas Zamawiający rozszerzy zakres umocowania.

3.    W przypadku punktów poboru energii dla których zmiana sprzedawcy będzie przeprowadzana po raz pierwszy oraz w przypadku punktów poboru energii dla których umowa dystrybucyjna jest zawarta na czas określony i braku zgody na udzielenie pełnomocnictwa na wzorze zaproponowanym przez Wykonawcę prosimy o informację czy Zamawiający upoważni Wykonawcę do zawarcia umowy dystrybucyjnej  z OSD na podstawie oświadczenia woli zawartego w udzielonym przez siebie pełnomocnictwie, na warunkach zgodnych z aktualnie obowiązującymi?
Umowy  dystrybucyjne zawarte są na czas nieokreślony. W przypadku nowych PPE Zamawiający udzieli Wykonawcy stosownych pełnomocnictw.

4.    Informujemy, że dla punktów poboru energii, dla których umowa dystrybucyjna nie została zawarta na czas nieokreślony oraz braku zgody na wzór pełnomocnictwa zaproponowany przez Wykonawcę, w przypadku braku zgody na zawarcie w udzielonym pełnomocnictwie oświadczenia woli uprawniającego Wykonawcę do zawarcia umowy z OSD lub braku możliwości zawarcia umowy dystrybucyjnej na podstawie oświadczenia woli, Zamawiający powinien wziąć pod uwagę, że Wykonawca będzie mógł zainicjować proces PZS tylko wtedy, gdy do OSD zostanie dostarczona podpisana przez klienta umowa dystrybucyjna. Zgodnie z IRiESD OSD na przygotowanie i przesłanie do klienta umowy dystrybucyjnej ma czas do 21 dni kalendarzowych. Po przesłaniu takiej umowy przez OSD klient powinien ją podpisać i odesłać zwrotnie do OSD. Informujemy, że w przypadku braku zwrotu do OSD umowy dystrybucyjnej i zgłoszenia przez Wykonawcę procesu zmiany sprzedawcy, taki proces zostanie zweryfikowany negatywnie. W związku z powyższym zwracamy się z zapytaniem czy Zamawiający przewidział czas niezbędny na zawarcie umowy dystrybucyjnej dla punktów poboru energii dla których umowa dystrybucyjna nie jest zawarta na czas nieokreślony? Czy Zamawiający samodzielnie zawrze umowę z OSD w terminie umożliwiającym skuteczną realizację procedury zmiany sprzedawcy?
Umowy o świadczenie usług dystrybucji zawarte są na czas nieokreślony.

5.    Załącznik nr 3 do SIWZ - Wykonawca zwraca się z prośbą o określenie OSD, do którego sieci przyłączone są PPE Zamawiającego.
Umowy o świadczenie usług dystrybucji Zamawiający podpisane ma z firmą:
Energa-Operator S.A.

6.    Czy Zamawiający uzupełni załącznik nr 3 o brakujące dane?
Umowy o świadczenie usług dystrybucji Zamawiający podpisane ma z firmą:
Energa-Operator S.A.

7.    Załącznik nr 3 do SIWZ - W celu prawidłowego skalkulowania wartości zamówienia Wykonawca zwraca się z prośbą o udzielenie informacji na temat szacowanej ilości energii w rozbiciu na poszczególne strefy czasowe dla każdego punktu poboru energii, który nie jest rozliczany całodobowo.
Zamawiający utrzymuje jedną cenę w formularzu ofertowym. Zamawiający nie prowadzi ewidencji zużycia energii w strefach, bowiem energia elektryczna kupowana jest w jednej cenie dla całej doby.

8.    Wzór umowy §  6 ust 1 – Czy dla każdego PPE okres rozliczeniowy u Operatora Systemu Dystrybucyjnego jest jednomiesięczny? Przypominamy, że Wykonawca dokonuje rozliczeń na podstawie danych pomiarowych  przekazanych od Operatora, inne okresy rozliczeniowe spowodują brak możliwości dostosowania się Wykonawcy do przedmiotowego zapisu.
Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ w podanym zakresie.
Zamawiający informuje, iż zgodnie z Instrukcją Ruchu i Eksploatacji Sieci Dystrybucyjnej Energa Operator S.A. (zatwierdzonej  przez Urząd Regulacji Energetyki) w pkt. C. ZASADY WYZNACZANIA, PRZEKAZYWANIA I UDOSTĘPNIANIA DANYCH POMIAROWYCH I POMIAROWO - ROZLICZENIOWYCH, wyraźnie opisany jest proces wyznaczania, przekazywania i udostępniania danych pomiarowych  i pomiarowo - rozliczeniowych, które są podstawą do rozliczenia pobranej energii elektrycznej przez Zamawiającego co pozwala twierdzić, że umowa nie zawiera zobowiązań niemożliwych do spełnienia, w związku z powyższym zamawiający nie widzi podstaw do dokonania modyfikacji w SIWZ.

9.    Wzór umowy § 6 ust 5 - Wykonawca informuje, że wskazany przez Zamawiającego termin płatności faktury VAT może nie zostać dotrzymany z uwagi na fakt, iż faktury VAT wystawiane są przez Wykonawcę na podstawie danych pomiarowych otrzymanych od OSD oraz zgodnie z okresami rozliczeniowymi stosowanymi przez OSD. Z uwagi na powyższe zwracamy się z prośbą o modyfikację części przedmiotowego zapisu do treści: „….przy czym termin płatności faktury rozliczeniowej będzie wynosił …. dni od daty jej wystawienia”
Zamawiający koryguje zapis załącznika do SIWZ – projekt umowy paragraf 6 ust.6 na „Strony ustalają następujący sposób rozliczeń, w którym Wykonawca wystawia Zamawiającemu na koniec okresu rozliczeniowego fakturę rozliczeniową, przy czym termin płatności faktury rozliczeniowej wynosi ........ dni od jej dni od jej wpływu do siedziby Płatnika."

10.    Wzór umowy §  ust.11 ust 2. I ust. 6-  Zwracamy się z prośbą o doprecyzowanie przedmiotowego zapisu poprzez określenie, iż Zamawiający może zwiększyć ilość punktów poboru energii elektrycznej (PPE) lub zmienić taryfę danego punktu, jedynie w obrębie tych grup taryfowych, które zostały określone i wycenione w ofercie. Punkty z innych grup taryfowych nieujętych w ofercie będą oznaczały zmianę przedmiotu zamówienia. Z uwagi na powyższe Wykonawca zwraca się z prośbą o dodanie następującego zapisu: „Zwiększenie punktów poboru lub zmiana grupy taryfowej możliwe jest jedynie w obrębie grup taryfowych, które zostały ujęte w SIWZ oraz wycenione w Formularzu Ofertowym Wykonawcy.”   
Zamawiający miał na myśli m. in. możliwość dodania nowych PPE do umowy jeżeli zaistnieje taka okoliczność, a warunki zamówienia będą również obowiązywały na nowym PPE. Zamawiający nie przewiduje innych grup taryfowych. Zamawiający utrzymuje jedną cenę w formularzu ofertowym. Tym samym nie dokonuje modyfikacji zapisów SIWZ.

11.    Czy dla obiektów objętych postępowaniem przetargowym będzie to pierwsza zmiana sprzedawcy?
Nie.

12.    Czy Zamawiający wyraża zgodę na podpisanie umowy drogą korespondencyjną?
Tak, zamawiający dopuszcza taką formę podpisania umowy.

13.    Czy obecnie obowiązujące umowy zostały wypowiedziane? Jaki jest termin wypowiedzenia aktualnie obowiązujących umów?
Umowa z aktualnym sprzedawcą energii elektrycznej zawarta jest do dnia 31.12.2016 roku.

14.    Czy Zamawiający wyraża zgodę na zmianę ceny jednostkowej w przypadku wprowadzenia przez Ustawodawcę zmian ogólnie obowiązujących przepisów prawa, a w szczególności zmiany ustawy prawo energetyczne lub aktów wykonawczych do tej ustawy wprowadzających dodatkowe obowiązki związane z zakupem praw majątkowych lub certyfikatów dotyczących efektywności energetycznej?
Zamawiający nie wyraża zgody.

15.    Kto jest obecnym sprzedawcą energii elektrycznej?
PGE OBRÓT S.A.

16.    Czy w przypadku braku otrzymania wskazań liczników od Operatora Systemu Dystrybucyjnego w terminie Zamawiający dopuszcza możliwość wystawienia faktur szacunkowych (korygowanych po otrzymaniu faktur rzeczywistych), w celu zapewnienia ciągłości przekazywania przez Zamawiającego środków finansowych przeznaczonych na zakup energii elektrycznej i uniknięcia skumulowania się znacznej kwoty za energię elektryczną na rzecz Sprzedawcy?
Patrz odpowiedź pytanie nr 8.

17.    Czy Zamawiający przekaże wybranemu wykonawcy niezbędne dane do  przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy w pliku excel?
Tak.

18.    Czy Zamawiający wyraża zgodę na podpisanie umowy drogą korespondencyjną?
Tak, zamawiający dopuszcza taką formę podpisania umowy.

19.    Czy dla obiektów objętych postępowaniem przetargowym będzie to pierwsza zmiana sprzedawcy?
Nie.

20.    Jaki jest okres wypowiedzenia aktualnie obowiązujących umów?
Umowa z aktualnym sprzedawcą energii elektrycznej zawarta jest do dnia 31.12.2016 roku.

21.    Czy obecnie obowiązujące umowy na świadczenie usług dystrybucji są umowami zawartymi na czas nieokreślony czy są to umowy terminowe?
Umowy na czas nieokreślony.

22.    Czy Zamawiający wyraża zgodę na zmianę ceny jednostkowej w przypadku wprowadzenia przez Ustawodawcę zmian ogólnie obowiązujących przepisów prawa, a w szczególności zmiany ustawy prawo energetyczne lub aktów wykonawczych do tej ustawy wprowadzających dodatkowe obowiązki związane z zakupem praw majątkowych lub certyfikatów dotyczących efektywności energetycznej?
Zamawiający nie wyraża zgody na zaproponowane zmiany.

23.    Czy okres rozliczeniowy jest zgodny z miesiącem kalendarzowym?
Tak.

24.    Czy w przypadku braku otrzymania wskazań liczników dla taryfy od Operatora Systemu Dystrybucyjnego w terminie Zamawiający dopuszcza możliwość wystawienia faktur szacunkowych korygowanych po otrzymaniu faktur rzeczywistych?
Jednym z kryteriów wyboru najkorzystniejszej oferty w przedmiotowym postępowaniu jest termin płatności faktur za sprzedaż energii elektrycznej. W związku z tym wnosimy
o zmianę treści załącznika do SIWZ - projektu umowy paragraf 6 ust. 6 na: ,,Strony ustalają następujący sposób rozliczeń, w którym Wykonawca wystawia Zamawiającemu na koniec okresu rozliczeniowego fakturę rozliczeniową, przy czym termin płatności faktury rozliczeniowej wynosi ....................................  dni od jej wystawienia."
Zamawiający koryguje zapis załącznika do SIWZ – projekt umowy paragraf 6 ust.6 na „Strony ustalają następujący sposób rozliczeń, w którym Wykonawca wystawia Zamawiającemu na koniec okresu rozliczeniowego fakturę rozliczeniową, przy czym termin płatności faktury rozliczeniowej wynosi ........ dni od jej wpływu do siedziby Płatnika."
 

Aktualizacja 17.11.2016r. - zmiana terminu składania ofert

 MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT

Ofertę należy złożyć w Urzędzie Miasta Mława, ul. Stary Rynek 19, 06-500 Mława.

 

Aktualizacja 17.11.2016r. - zmiana terminu składania ofert

Termin składania ofert upływa w dniu 24.11.2016 r. o godz. 12:00 (czasu lokalnego).

Otwarcie ofert nastąpi w Urzędzie Miasta Mławy, w dniu 24.11.2016r. o godz. 12.30 (czasu lokalnego).

 

Aktualizacja 24.11.2016r. - informacja z otwarcia ofert

Zamawiający informuje, że w wyznaczonym terminie wpłynęły 4 oferty.

Zamawiający przeznaczył na realizację zamówienia 2 326 686,86zł

Zestawienie ofert:

Lp.

Nazwa i adres

Cena [zł]

Termin płatności

Ceny jednostkowe netto [zł/kWh]

1

NOVUM S.A.

ul. Racławicka 146, 02-117 Warszawa

     1 780 886,67   

30dni

0,218

2

ENERGA-OBRÓT S.A.,

Al. Grunwaldzka 472, 80-309 Gdańsk

     1 646 094,79   

30 dni

0,2015

3

TAURON  Sprzedaż Sp. Z o.o.,

ul. Łagiewnicka 60, 30-417 Kraków

     1 677 954,69   

30 dni

0,2054

4

PGE Obrót S.A.,

ul. Marsa 95, 04-470 Warszawa

     1 646 094,79   

30dni

0,2015

Aktualizacja 29.11.2016r. - informacja z otwarcia ofert dodatkowych

W wyznaczonym terminie wpłynęły 2 oferty:

Lp.

Nazwa i adres

Cena [zł]

Termin płatności

Ceny jednostkowe netto [zł/kWh]

1

ENERGA-OBRÓT S.A.,

Al. Grunwaldzka 472, 80-309 Gdańsk

     1 635 474,83

30 dni

0,2002

2

PGE Obrót S.A.,

ul. Marsa 95, 04-470 Warszawa

     1 645 277,86  

30dni

0,2014

Aktualizacja 30.11.2016r. - powiadomienie o wyborze oferty najkorzystniejszej

Zamawiający informuje, że dokonał wyboru oferty najkorzystniejszej:

ENERGA-OBRÓT S.A., Al. Grunwaldzka 472, 80-309 Gdańsk - 100 pkt.

Zestawienie ofert wraz z punktacją:

Lp.

Nazwa i adres

Ilość punktów w kryterium Cena

Ilość punktów w kryterium Termin płatności

Łaczna ilość punktów

1

NOVUM S.A.

ul. Racławicka 146, 02-117 Warszawa

   55,10  

40

95,10

2

ENERGA-OBRÓT S.A.,

Al. Grunwaldzka 472, 80-309 Gdańsk

     60 

40

100

3

TAURON  Sprzedaż Sp. Z o.o.,

ul. Łagiewnicka 60, 30-417 Kraków

     58,48 

40

98,48

4

PGE Obrót S.A.,

ul. Marsa 95, 04-470 Warszawa

     59,64  

40

99,64