Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności cywilnej Miasta Mława w okresie od 01.01.2015 do 31.12.2016 | Mława

Wielkość czcionki

Tłumacz Zamigam

Mława

Twoje miejsce.
Twój czas.

Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności cywilnej Miasta Mława w okresie od 01.01.2015 do 31.12.2016

Piotr Tomaszewski / 11 grudnia 2014

Aktualizacja 17.12.2014r. - pytania i odpowiedzi; Aktualizacja 19.12.2014r. - powiadomienie o wyborze oferty

Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności cywilnej Miasta Mława w okresie od 01.01.2015 do 31.12.2016
Numer ogłoszenia: 407284 - 2014; data zamieszczenia: 11.12.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Burmistrz Miasta Mława , Stary Rynek 19, 06-500 Mława, woj. mazowieckie, tel. 23 6546441, faks 23 6543652.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.mlawa.pl/zamowienia-publiczne-2/

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności cywilnej Miasta Mława w okresie od 01.01.2015 do 31.12.2016.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Zamawiającego w zakresie: Ubezpieczenia mienia od ognia i innych zdarzeń losowych, Ubezpieczenia mienia od kradzieży z włamaniem i rabunku, Ubezpieczenia sprzętu elektronicznego od szkód materialnych, Ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej, Ubezpieczenia szyb od stłuczenia, Ubezpieczenia następstw nieszczęśliwych wypadków, Ubezpieczeń komunikacyjnych (OC, NNW, AC/KR, ASS). Zamówienie obejmuje ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej i mienia zamawiającego będącego w posiadaniu następujących jednostek organizacyjnych: 1. Urząd Miasta Mława, 06-500 Mława, ul. Stary Rynek 19, REGON: 000524826, 2. Gimnazjum nr 1 im. Mikołaja Kopernika, 06-500 Mława, ul. Sportowa 1, REGON: 130422246, 3. Gimnazjum nr 2 im. Dra Józefa Ostaszewskiego, 06-500 Mława, ul. Pogorzelskiego 4, REGON: 130423760, 4. Zespół Placówek Oświatowych nr 1, 06-500 Mława, ul. Warszawska 52, REGON: 140203157, 5. Zespół Placówek Oświatowych nr 2, 06-500 Mława, ul. Graniczna 39, REGON: 130964214, 6. Szkoła Podstawowa nr 6 im. Kornela Makuszyńskiego, 06-500 Mława, ul. Żołnierzy 80-go PPWP 4, REGON: 001137557, 7. Zespół Placówek Oświatowych nr 3, 06-500 Mława, ul. Ordona 14, REGON: 146258544, 8. Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji, 06-500 Mława, ul. Kopernika 38, REGON: 130431200, 9. Miejski Żłobek, 06 - 500 Mława, ul. Z. Krasińskiego 7, REGON: 145999072, 10. Miejskie Przedszkole Samorządowe nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi im. Ewy Szelburg - Zarembiny, 06-500 Mława, ul. Z. Krasińskiego 7, REGON: 130005264, 11. Miejska Biblioteka Publiczna im. Bolesława Prusa, 06-500 Mława, ul. 3-go maja 5, REGON: 130431216, 12. Muzeum Ziemi Zawkrzeńskiej, 06-500 Mława, ul. 3-go maja 5, REGON: 001347214, 13. Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, 06-500 Mława, ul. Narutowicza 6, REGON: 002710579, 14. Miejski Dom Kultury, 06-500 Mława, ul. Stary Rynek 13, REGON: 130431191, 15. Miejski Zakład Obsługi Szkół w Mławie, 06-500 Mława, ul. Plac 1-go maja 6, REGON: 130940975. 16. Miasto Mława, 06-500 Mława, ul. Stary Rynek 19, REGON: 130377830, Miejsca ubezpieczenia: Wskazane wyżej siedziby jednostek organizacyjnych zamawiającego oraz inne lokalizacje wskazane w wykazach budynków (załącznik A każdej jednostki). Szczegółowy zakres ubezpieczenia zawarty został w punkcie Program ubezpieczenia..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.51.00.00-8, 66.51.50.00-3, 66.51.51.00-4, 66.51.52.00-5, 66.51.54.00-7, 66.51.60.00-0, 66.51.61.00-1, 66.51.41.10-0, 66.51.64.00-4.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

 

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 24.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • Zamawiający uzna warunek za spełniony jeśli wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu według wzoru - (załącznik B do SIWZ)
  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • Zamawiający uzna warunek za spełniony jeśli wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu według wzoru - (załącznik B do SIWZ)
  • III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • Zamawiający uzna warunek za spełniony jeśli wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu według wzoru - (załącznik B do SIWZ)
  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • Zamawiający uzna warunek za spełniony jeśli wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu według wzoru - (załącznik B do SIWZ)
  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • Zamawiający uzna warunek za spełniony jeśli wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu według wzoru - (załącznik B do SIWZ)

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) Oświadczenie o akceptacji treści wzoru umowy poprzetargowej (załącznik E); 2) W przypadku wykonawców działających w formie towarzystw ubezpieczeń wzajemnych oświadczenie, że zawarcie ubezpieczeń nie będzie się wiązało z nabyciem lub utrzymaniem członkostwa w TUW (załącznik F).

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 65
  • 2 - zaakceptowane klauzule dodatkowe - 25
  • 3 - oferowane franszyzy - 10

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.mlawa.pl/zamowienia-publiczne-2/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta Mława, ul. Stary Rynek 19, 06-500 Mława.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 19.12.2014 godzina 11:00, miejsce: Urząd Miasta Mława, ul. Stary Rynek 19, 06-500 Mława.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Aktualizacja 17.12.2014r. - pytania i odpowiedzi

Zamawiający, na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm.) w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na: Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności cywilnej Miasta Mława w okresie od 01.01.2015 do 31.12.2016 informuje, że wpłynęły następujące pytania do SIWZ:

 

Pytanie nr 1

Zmiana trigger’a act comitted na loss occurance.

 

Odpowiedź

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

Pytanie nr 2

Wprowadzenie klauzuli wypowiedzenia:

Ubezpieczyciel może wypowiedzieć umowę ubezpieczenia z zachowaniem 1 miesięcznego okresu wypowiedzenia ze skutkiem na koniec pierwszego okresu ubezpieczenia z zastrzeżeniem, iż ubezpieczyciel może tego dokonać wyłącznie z ważnych powodów. Do ważnych powodów należą:

-    wysoka szkodowość rozumiana jako suma wypłaconych odszkodowań i zawiązanych rezerw na zgłoszone roszczenia za okres ubezpieczenia ustalana na połowę ósmego miesiąca bieżącego rocznego okresu ubezpieczenia przekraczająca 60% wysokości łącznie zapłaconej ubezpieczycielowi składki z tytułu umowy ubezpieczenia,

-    wyłudzenie lub usiłowanie wyłudzenia przez ubezpieczającego / ubezpieczonego świadczenia z umowy ubezpieczenia, przy czym wyłudzenia odszkodowania nie musi być potwierdzone prawomocnym wyrokiem sądowym,

-    usiłowanie popełnienia przestępstwa przez ubezpieczającego / ubezpieczonego w związku z zawarciem lub wykonaniem umowy ubezpieczenia, przy czym popełnienie lub usiłowanie popełnienia przestępstwa musi być potwierdzone prawomocnym wyrokiem sądowym.

-    usiłowanie popełnienia przestępstwa przez Ubezpieczającego / ubezpieczonego w związku z zawarciem lub wykonaniem umowy ubezpieczenia, przy czym popełnienie lub usiłowanie popełnienia przestępstwa musi być potwierdzone prawomocnym wyrokiem sądowym.

 

 

Odpowiedź

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

Pytanie nr 3

Zastrzeżenie rocznego okresu polisowania.

 

Odpowiedź

Zamawiający dopuszcza zarówno wystawienie polis na okresy roczne jak i polis na dwuletni okres.

 

Pytanie nr 4

Potwierdzenie zastosowania franszyzy 1.000 PLN w odniesieniu do odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone przez niezgodne z prawem działanie lub zaniechanie przy wykonywaniu władzy publicznej, w tym szkody mające postać czystej straty finansowej.

 

Odpowiedź

 

Franszyza redukcyjna  w wysokości 1.000 zł dotyczy wszystkich objętych zakresem ubezpieczenia szkód mających postać czystej straty finansowej.

 

Pytanie nr 5

Wprowadzenie franszyzy redukcyjnej w wysokości 1.000 PLN w odniesieniu do klauzuli reprezentantów.

 

Odpowiedź

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

Pytanie nr 6

Prosimy o udzielenie informacji czy w miejscach ubezpieczenia w okresie ostatnich 20 lat miały miejsce powódź lub lokalne podtopienia .

 

Odpowiedź

Powódź nie, lokalne podtopienia tak.

 

Pytanie nr 7

W celu oceny informacji o dotychczasowym przebiegu ubezpieczeń – prosimy o następujące dane:

a)  czy Klient w okresie ostatnich 3 lat był ubezpieczony (co najmniej) w zakresie wszystkich ubezpieczeń określonych w załączonej w SIWZ? W przypadku odpowiedzi negatywnej, prosimy o wskazanie różnic,

b)  czy wszystkie obiekty/lokalizacje oraz budowle  były dotychczas objęte ochroną? W przypadku odpowiedzi negatywnej, prosimy o wskazanie różnic,

c)  czy zakres ochrony w ramach poszczególnych ubezpieczeń   był analogiczny do określonego w załączonej w SIWZ, w szczególności, czy ochroną ubezpieczeniową od ognia i innych żywiołów były objęte: drogi, sieć wodna, kanalizacyjna i deszczowa, chodniki, ścieżki rowerowe, parkingi oraz czy w zakresie ochrony ubezpieczeniowej była włączona kradzież zwykła?

W przypadku istotnych różnic w zakresach poszczególnych ubezpieczeń – prosimy o ich wskazanie.

 

Odpowiedź

Punkty a i b – odpowiedź tak, punkt c – w zakresie od ognia i innych żywiołów nie były ubezpieczone drogi, sieć wodna, kanalizacyjna i deszczowa, chodniki, ścieżki rowerowe, parkingi; kradzież zwykła była ubezpieczona.

 

 

Pytanie nr 8

W celu oceny dotychczasowego przebiegu ubezpieczeń, prosimy o informację o wysokości franszyz / udziałów własnych mających zastosowanie w poprzednich  umowach dot. ubezpieczeń majątkowych w okresie min. 3 lat.

 

Odpowiedź

Franszyzy i udziały własne były zniesione w ciągu ostatnich 3 lat.

 

Pytanie nr 9

Prosimy o potwierdzenie, że zabezpieczenia przeciwpożarowe zastosowane w miejscach ubezpieczenia są zgodne z obowiązującymi przepisami oraz posiadają aktualne przeglądy i badania (na podstawie informacji w SIWZ nie jesteśmy w stanie tego ocenić)
W przeciwnym wypadku prosimy o wskazanie obiektów niespełniających powyższego warunku wraz z określeniem przyczyny.”

 

Odpowiedź

Zamawiający potwierdza.

 

Pytanie nr 10

Prosimy o określenie stanu technicznego obiektów zgodnie z oceną zawartą w protokołach sporządzonych po okresowych przeglądach budowlanych

 

Odpowiedź

Zamawiający nie jest wstanie podać takiej oceny jednakże na życzenie wykonawcy udostępni budynki celem dokonania oceny przez ubezpieczyciela.

 

Pytanie nr 11

Prosimy o potwierdzenie, że wszystkie budynki zgłoszone do ubezpieczenia i ich instalacje poddawane są regularnym przeglądom wynikającym z przepisów prawa, co potwierdzone jest każdorazowo pisemnymi protokołami. W przeciwnym wypadku prosimy o wskazanie budynków niespełniających powyższego warunku wraz z określeniem przyczyny

 

Odpowiedź

Zgłoszone do ubezpieczenia budynki poddawane są przeglądom wynikającym z obowiązujących przepisów prawa i dokumentowane zgodnie z przepisami.

 

Pytanie nr 12

Prosimy o informacje, czy sporządzone protokoły pokontrolne z okresowego przeglądu technicznego obiektów zgłoszonych do ubezpieczenia zwierają uwagi, zastrzeżenia, sugestie lub inne sformułowania o podobnym charakterze. W przypadku odpowiedzi twierdzącej, prosimy o udzielenie bliższych informacji o uwagach mających charakter zastrzeżeń warunkujących użytkowanie obiektów (którego obiektu dotyczą, jakie jest zastrzeżenie, czy zalecenia zostały zrealizowane, jeżeli nie – kiedy Zamawiający planuje je wykonać).

 

Odpowiedź

Z uwagi na znaczną ilość budynków zamawiający nie jest w stanie podać opisów przeglądów. Na życzenie wykonawcy zamawiający udostępni protokoły pokontrolne celem dokonania oceny.

 

Pytanie nr 13

Prosimy o podanie wykazu szkód wraz z podaniem przyczyn szkód – za lata 2009-2014.

 

Odpowiedź

Informację o szkodowości, na podstawie zaświadczenia od dotychczasowego ubezpieczyciela, zawiera pkt 29 SIWZ.   

 

Pytanie nr 14

Prosimy o potwierdzenie, że wszystkie budynki zgłoszone do ubezpieczenia posiadają pozwolenie na użytkowanie stosownie do aktualnego przeznaczenia.
W przeciwnym wypadku prosimy o wskazanie budynków nieposiadających takiego pozwolenia wraz z określeniem przyczyny .

 

Odpowiedź

Zamawiający potwierdza.

 

Pytanie nr 15

Czy do ubezpieczenia zostały zgłoszone:
I.  mienie wyłączone z eksploatacji
II.  pustostany
W przypadku odpowiedzi twierdzącej prosimy o wskazanie ich lokalizacji, określenie sumy ubezpieczenia  i sposobu zabezpieczenia

 

Odpowiedź

Nie.

 

Pytanie nr 16

Czy do ubezpieczenia zostały zgłoszone:
I. budynki w złym lub awaryjnym stanie technicznym
II. budynki przeznaczone do rozbiórki

W przypadku odpowiedzi twierdzącej prosimy o wskazanie ich lokalizacji, określenie sumy ubezpieczenia  i sposobu zabezpieczenia

Odpowiedź

Nie.

Pytanie nr 17

Dla budynków starszych niż 50 lat:

  1. Budynek MDK- ul.Stary Rynek 13,
  2. Budynek MOPS-ul. Narutowicza 6,
  3. Budynek gospodarczy  ul. Narutowicza 6
  4. Budynek Muzeum, ul. 3 Maja 5
  5. Budynek MBP, ul. 3 Maja 5
  6. Budynek szkolny,  ul. Żołnieży 80 PP WP 4,
  7. Budynek Szkoły Podstawowa nr 4, ul. Graniczna 39
  8. Budynek Szkoły, ul. Warszawska 52
  9. Budynek szkolny ul.Pogorzelskiego 4
  10. Budynek murowany "Ratusz", ul. Stary Rynek 19,
  11. Budynek w parku miejskim, ul. Sienkiewicza 1, po przychodni zdrowia
  12. Budynek gospodarczy - ul Sienkiewicza 1, przy przychodni zdrowia

prosimy o wskazanie czy i kiedy (w którym roku) był wykonywany remont generalny

oraz czy i kiedy była wymieniana:

  • konstrukcja dachu
  • pokrycie dachu
  • instalacja elektryczna
  • sieć wodno kanalizacyjna
  • stolarka okienna i drzwiowa
  • instalacja centralnego ogrzewania

instalacja wentylacyjna i kominowa

 

Odpowiedź

Z uwagi na znaczną ilość budynków zamawiający nie jest w stanie podać wskazanych informacji. Na życzenie wykonawcy zamawiający udostępni budynki i dotyczącą ich dokumentację celem dokonania oceny przez wykonawcę.

 

Pytanie nr 18

W przypadku zgłoszonych do ubezpieczenia jednostek miasta, które nie posiadają własnych budynków prosimy o informacje, która z jednostek prowadzi swoją działalność w budynku z palnym pokryciem dachowym takim jak strzecha, słoma, trzcina, gont drewniany, wióry, łupki, deszczułki, itp

 

Odpowiedź

Żadna z jednostek nie prowadzi działalności w budynkach mających pokrycie dachowe wskazane w pytaniu.

 

Pytanie nr 19

Wnioskujemy o modyfikację zapisów SIWZ poprzez wprowadzenie limitu odpowiedzialności dla szkód powstałych w wyniku zalania na sutek topnienia śniegu i lodu – proponujemy limit 100.000 zł  na jedno i wszystkie zdarzenia w rocznym okresie ubezpieczenia (lub inny akceptowany przez Zamawiającego)

 

Odpowiedź

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

Pytanie nr 20

W ryzyku zalania na skutek topnienia śniegu i lodu wnioskujemy o dodanie zdania: „pod warunkiem, że do powstania szkody nie doszło na skutek złego stanu technicznego dachu, rynien dachowych lub rur spustowych lub innych elementów budynku lub niezabezpieczenia otworów dachowych, okiennych, drzwiowych”.

 

Odpowiedź

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

Pytanie nr 21

Prosimy o modyfikacje limitu odpowiedzialności w klauzuli automatycznego pokrycia i przyjęcie zapisu: Limit odpowiedzialności z klauzuli wynosi 30% wartości sumy ubezpieczenia ustalonej na początku okresu ubezpieczenia dla danej grupy mienia,

 

Odpowiedź

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

Pytanie nr 22

W klauzuli kradzieży zwykłej

– prosimy o potwierdzenie, że wartości pieniężne są wyłączone z zakresu ochrony wynikającej z niniejszej klauzuli,

– prosimy o dodanie zastrzeżenia:
Kradzież zwykła objęta jest ochroną pod warunkiem, że Ubezpieczający powiadomi o tym fakcie policję niezwłocznie po stwierdzeniu wystąpienia takiej szkody

 

Ponadto:

Prosimy o potwierdzenie, że, jeżeli nie zaznaczono inaczej, ilekroć w SIWZ jest mowa o limicie odpowiedzialności – jest to limit na jedno i wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia, na jedną i wszystkie lokalizacje Zamawiającego łącznie.

 

Odpowiedź

Wartości pieniężne są objęte klauzulą kradzieży zwykłej. Zamawiający nie wyraża zgody na modyfikację klauzuli kradzieży zwykłej.

Zamawiający potwierdza, że, jeżeli nie zaznaczono inaczej, ilekroć w SIWZ jest mowa o limicie odpowiedzialności – jest to limit na jedno i wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia, na jedną i wszystkie lokalizacje Zamawiającego łącznie.

 

Pytanie nr 23

W klauzuli składowania prosimy o wyłączenie mienia znajdującego się w pomieszczeniach poniżej poziomu gruntu,

 

Odpowiedź

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

Pytanie nr 24

Prosimy o potwierdzenie, iż w ubezpieczeniu odpowiedzialności cywilnej obowiązuje suma gwarancyjna w wysokości 2.000.000 zł na jedno i wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia, natomiast we wszystkich rozszerzeniach zakresu obowiązuje podlimit opisany w SIWZ w ramach wskazanej wyżej sumy gwarancyjnej.

 

Odpowiedź

Zamawiający potwierdza.

 

Pytanie nr 25

Dla wszystkich 7 szkód z ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej zaistniałych w roku 2011 prosimy o:

  • podanie jednostkowej wartości poszczególnych wypłaconych odszkodowań
  • wskazanie przyczyny tych szkód,
  • informacji, jakie działania prewencyjne podjął Zamawiający dla uniknięcia podobnych szkód w przyszłości

Odpowiedź

Z uwagi na brak wskazanych informacji w zaświadczeniu o szkodowości zamawiający nie ma możliwości podania informacji o wysokości poszczególnych szkód i ich przyczynach. Po uzyskaniu informacji o szkodzie zamawiający usuwa źródła szkód, mi. uszkodzenia nawierzchni dróg.

 

Pytanie nr 26

Prosimy o potwierdzenie że ochroną nie będą obejmowane imprezy obejmujące sporty ekstremalne, lotnicze, motorowe, oraz takie gdzie celem jest uzyskanie prędkości maksymalnej.

 

Odpowiedź

Zamawiający potwierdza, z zastrzeżeniem, że podczas rekonstrukcji bitwy pod Mławą i nalotu na Mławę wykorzystywane są wynajęte samoloty.

 

Pytanie nr 27

W odniesieniu do rozszerzenia o odpowiedzialność cywilną z tytułu organizacji imprez, prosimy potwierdzenie ze zakres ubezpieczenia nie ma obejmować szkód wyrządzonych przez pokazy sztucznych ogni lub użycia materiałów wybuchowych. Jeżeli zamawiający nie jest w stanie potwierdzić powyższego z uwagi na organizowane imprezy to prosimy  o wprowadzenie zapisu dodatkowego o treści "zakresem ochrony objęte są także szkody związane z pokazami sztucznych ogni, pod warunkiem, że pokaz jest organizowany przez firmę profesjonalnie zajmującą się organizowaniem pokazów sztucznych ogni".

 

Odpowiedź

W ramach przeprowadzanych imprez zdarzają się pokazy sztucznych ogni i pokazy pirotechniczne. Zamawiający wyraża zgodę na wprowadzenie zapisu  warunkującego odpowiedzialność ubezpieczyciela wykonywaniem  wskazanych pokazów przez firmy lub osoby profesjonalnie zajmujące się wykonywaniem tego typu pokazów.

 

 

Pytanie nr 28

Czy w okresie ostatnich 10 lat kierowane były do Zamawiającego roszczenia w związku z wykonywaniem władzy publicznej – jeżeli tak prosimy podać przyczynę roszczenia, wysokość roszczenia oraz sposób załatwienia roszczenia.

 

Odpowiedź

Roszczenia takie nie były kierowane do zamawiającego.

 

Pytanie nr 29

Prosimy o potwierdzenie, że zakres ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej nie obejmuje szkód powstałych w związku z posiadaniem, użytkowaniem, zarządzaniem oraz administrowaniem wysypiskiem lub składowiskiem odpadów a także w związku z prowadzeniem działalności związanej z sortowaniem, spalaniem, utylizowaniem, odzyskiem odpadów lub jakimkolwiek innym ich przetwarzaniem.

 

Odpowiedź

Zamawiający potwierdza.

 

Pytanie nr 30

Odnośnie rozszerzenia ochrony o czyste straty finansowe prosimy o potwierdzenie ze zastosowanie będzie miała treść klauzuli czystych strat finansowych z OWU Wykonawcy.

 

Odpowiedź:

Zamawiający potwierdza,  z zastrzeżeniem, że zapisy OWU wykonawcy nie mogą być sprzeczne z zapisami SIWZ, w takim przypadki w miejsce zapisów OWU wchodzą zapisy SIWZ.

 

Pytanie nr 31

Prosimy o potwierdzenie że zakres ubezpieczenia nie będzie obejmował szkód powstałych na skutek wydania lub braku wydania decyzji organu władzy i administracji.

 

Odpowiedź:

Zamawiający nie potwierdza.

 

Pytanie nr 32

     Prosimy o informację jakie franszyzy i udziały własne uwzględnia podana szkodowość z OC działalności.

 

Odpowiedź:

W ubezpieczeniu OC nie były stosowane franszyzy i udziały własne w szkodach.

 

Pytanie nr 33

Czy wypłacane szkody są szkodami z OC zarządcy dróg ? jeżeli nie to jaka jest ich przyczyna.

 

Odpowiedź:

W ramach szkód z OC są szkody z OC zarządcy dróg. Ich przyczyną był niewłaściwy stan nawierzchni i stan drzew w pasie drogowym.

 

Pytanie nr 34

Prosimy o potwierdzenie, iż klauzula zabezpieczeń przeciwpożarowych i przeciwkradzieżowych nie dotyczy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej – zgodnie z zapisami SIWZ klauzula ta jest obligatoryjna w stosunku do wszystkich ubezpieczeń..

 

Odpowiedź:

Zamawiający potwierdza.

 

Pytanie nr 35

W ubezpieczeniu odpowiedzialności cywilnej, w klauzuli rozszerzenia odpowiedzialności o szkody wyrządzone w związku z prowadzeniem działalności edukacyjnej, wychowawczej i rekreacyjnej w placówkach oświatowych i wychowawczych prosimy o potwierdzenie, iż  ubezpieczenie nie obejmuje szkód spowodowane przeniesieniem choroby Creutzfeldta-Jacoba lub innych encefalopatii gąbczastych,

 

Odpowiedź:

Zamawiający nie potwierdza,  SIZW nie zawiera postanowień w tym zakresie więc zastosowanie będą miały zapisy SIWZ wykonawcy.

 

Pytanie nr 36

Prosimy o informację czy podczas przeprowadzania imprezy „Rekonstrukcja bitwy pod Mławą”  i będą wykorzystywane materiały wybuchowe ? jeżeli tak to w jakim zakresie?

 

Odpowiedź:

Podczas rekonstrukcji będą wykorzystywane materiały wybuchowe jako element inscenizacji wydarzeń bitewnych..

 

Pytanie nr 37

Prosimy o potwierdzenie, iż w ubezpieczeniu OC posiadaczy pojazdów mechanicznych obowiązują wszystkie zapisy  Ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych odnoszące się do tego ubezpieczenia, w tym Art. 43 tej ustawy i nie ma zastosowania zasada rezygnacji z prawa do regresu opisana na stronie 26 SIWZ.

Odpowiedź:

Zamawiający potwierdza.

 Aktualizacja 19.12.2014r. - powiadomienie o wyborze oferty

Zamawiający informuje, że w wyniku postępowania przeprowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie pod nazwą: „Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności cywilnej Miasta Mława w okresie od 01.01.2015 do 31.12.2016, -  złożono jedną ofertę.

Zamawiający wybrał do realizacji zadania ofertę numer 1:

Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych TUW

ul. Żwirki 21B

06-500 Mława

Cena ofertowa brutto: 173 762,00

(słownie złotych brutto: sto siedemdziesiąt trzy tysiące siedemset sześćdziesiąt dwa 00/100 złote).

Wybrana oferta była najkorzystniejsza i zdobyła w:

Kryterium 1 - Cena 65%:  65 pkt.

Kryterium 2 - Zaakceptowane klauzule dodatkowe 25% : 3,25pkt

Kryterium 3 – Oferowane franszyzy 10% : 10pkt

Przewidywany termin podpisania umowy: po 19.12.2014r.

               

Zestawienie ofert:

1. Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych TUW, ul. Żwirki 21B,  06-500 Mława - 78,25 pkt