Spotkanie w Gimnazjum nr 2 z Rzecznikiem Konsumenta przy Starostwie Powiatowym w Mławie | Mława

Wielkość czcionki

Tłumacz Zamigam

Mława

Twoje miejsce.
Twój czas.

Spotkanie w Gimnazjum nr 2 z Rzecznikiem Konsumenta przy Starostwie Powiatowym w Mławie

root@npc.pl / 08 października 2010

Robiąc codzienne zakupy czy podpisując umowę z firmą telekomunikacyjną warto nie dać się oszukać. Pomóc nam w tym może znajomość praw, a także kontakt z rzecznikiem praw konsumenta. 30 września 2010r. odbyło się spotkanie młodzieży naszej szkoły z Rzecznikiem Konsumenta przy Starostwie Powiatowym w Mławie. - p. Stanisławem Wiklińskim.
Celem tego spotkania było:
- przedstawienie zakresu zadań, uprawnień i kompetencji rzecznika w zakresie ochrony praw konsumenta,
- zapoznanie uczniów z przykładami łamania praw konsumenta przez szeroko pojęty handel i sferę usług,
- zapoznanie uczniów z przepisami dotyczącymi reklamacji i gwarancji.
Tematyka spotkania wzbudziła duże zainteresowanie młodzieży. Uczniowie wzięli aktywny udział w dyskusji. Przedstawili sytuacje których sami byli świadkami, a dotyczyły one łamania przepisów w zakresie praw konsumenta.
Po spotkaniu wszyscy stwierdzili, że łatwiej im będzie upomnieć się o swoje prawa, a dobra znajomość prawa na ten temat jest podstawą radzenia sobie w trudnych sytuacjach życiowych. W przyszłości gdy spotykaj się z rażącą niekompetencją będą wiedzieli do kogo można się zwrócić po poradę czy pomoc.