Radni rekomendują burmistrzowi wariant tunelu | Mława

Wielkość czcionki

Tłumacz Zamigam

Mława

Twoje miejsce.
Twój czas.

Radni rekomendują burmistrzowi wariant tunelu

Krzysztof Napierski / 03 października 2018

Wykonując dyspozycję Rady Miasta Mława z sierpniowej sesji, radni przegłosowali podczas obrad we wtorek 25 września rekomendację wariantu budowy tunelu w ciągu ul. Kościuszki. Zdaniem większości z nich najlepszy byłby ten przeznaczony wyłącznie dla pieszych i rowerzystów.

Po kilkugodzinnej dyskusji w trakcie posiedzenia przed miesiącem, radni postanowili dać sobie czas na przemyślenie, który z zaprezentowanych im już w maju przez przedstawiciela gdańskiej firmy Drogi i Mosty wariantów budowy tunelu sprawdziłby się najlepiej i w sposób optymalny zaspokoił potrzeby mieszkańców. Do głosowania podczas sesji 25 września przystąpiło 18 radnych. Większość z nich – 13 – opowiedziała się za zarekomendowaniem burmistrzowi Sławomirowi Kowalewskiemu wariantu budowy w ciągu ul. Kościuszki tunelu dla pieszych i rowerzystów, którego wykonanie kosztowałoby według wstępnych szacunków ok. 5 milionów zł. Zarówno za tunelem dla pieszych, rowerzystów i samochodów osobowych w ciągu ul. Kościuszki (szacunkowy koszt: ok. 35 mln zł), jak też za tunelem dla pieszych, rowerzystów, samochodów osobowych i ciężarówek w ciągu ul. Roweckiego Grota (ok. 28 mln zł), było po 2 radnych. Nikt nie wybrał najdroższego wariantu, przewidującego budowę tunelu dla pieszych, rowerzystów, samochodów osobowych i ciężarówek w ciągu ul. Kościuszki (ok. 45 mln zł). Jeden z radnych nie wziął udziału w głosowaniu.

Rekomendowany przez większość radnych wariant obejmuje wykonanie tunelu w konstrukcji żelbetowej o długości ok. 18 metrów, pochylni „załamanej” w planie o długości ok. 2x40 m od strony ul. Kościuszki, pochylni o długości ok. 40 m od strony ul. Batorego oraz murów oporowych o długości ok. 275 m (nie wliczając prefabrykowanej konstrukcji tunelu). Jego zaletami są brak konieczności wywłaszczeń, niskie koszty realizacji (w przybliżeniu 5 mln zł), minimalna ingerencja w istniejącą infrastrukturę, minimalna powierzchnia zajęcia terenu, możliwość wykonania metodami bezwykopowymi (przecisk) i szybka realizacja inwestycji.

O dalszych rozstrzygnięciach w tej sprawie będziemy na bieżąco informować.

KN / UMM