Dnia 17 listopada 2011 r., uczniowie klas I a i II b kolejny już raz mogli przekonać się , że zdobywanie wiedzy nie musi kojarzyć się wyłącznie ze szkołą i klasycznymi lekcjami.
Nauka odkryła przed nimi całkowicie nowe oblicze w trakcie pobytu w kinie interaktywnym i Centrum Nauki Kopernik.
W kinie uczniowie mieli okazję odkrywać tajemnicę, jaką niewątpliwie jest sam człowiek.
W sześciu kolejno odwiedzanych salach, przez trzy godziny zegarowe , autorzy projektu:
„ Wszystko o człowieku” wpływali na wyobraźnię, inspirowali muzyką, uczyli i sprawdzali jak wiele nastolatkowie wiedzą o unikalności naszej jednostki, a także przenieśli młodzież w krainę piątego wymiaru, gdzie za pomocą ruchu, zapachu, dotyku i czucia prezentowali niewyczerpany potencjał możliwości znakomitego organizmu, jakim jest człowiek.
Na zakończenie uczniowie mieli okazję zobaczyć film o młodym zdeterminowanym marzycielu, który osiągnął upragniony cel ciężką pracą i wytrwałością. Bohater opłynął samotnie świat. Widzowie mogli przeżyć tę niezwykłą przygodę ich rówieśnika, dzięki materiałom filmowym, które powstawały podczas jego rejsu.
Następnym fantastycznym miejscem, które odwiedzili tego dnia uczniowie, okazało się Centrum Nauki Kopernik. Tam mieli niepowtarzalną okazję przekonać się na własne oczy, że nauka nieustannie otacza nas w życiu codziennym, a to oznacza, że nie jest jedynie skomplikowaną i niepotrzebną, (jak mawiają), teorią. Dwieście czterdzieści minut nauki w praktyce, przekonało najbardziej opornych, że zdobywanie wiedzy to także zabawa i miło spędzony czas. Uczniowie odwiedzili stanowiska, traktujące różnorodne dziedziny nauki, intrygujące, wymagające refleksji, poruszające umysł humanisty i stawiające wymagania dla umysłów ścisłych.
Wszyscy zgodnie przyznali, że to znakomite miejsce, by przekonać się, że nauka jest interesująca i nieodgadniona. Odwiedziny uczniowie zakończyli nietypowym spektaklem, ponieważ na scenie występowały roboty. Teatr Robotyczny przedstawił nie tylko postęp technologiczny, ale także wprowadził nas w futurystyczny termin czwartego i piątego wymiaru, z którym powinniśmy się zacząć oswajać, a jednak wciąż jest on dla nas bardzo skomplikowany i niepojęty..
Uczniowie wyraźnie zachęceni taką formą poszerzania wiedzy, dopytują o kolejną wycieczkę edukacyjną , a my -opiekunowie- mamy nadzieję, że oferta placówek oświatowo-kulturalno-edukacyjnych będzie coraz atrakcyjniejsza dla młodzieży.
Taka forma wycieczki pokazała, że uczniowie są zainteresowani wieloma problemami nauki, a wybrane przez nas miejsca nie tylko im ułatwiły ich rozwiązywanie, ale także zachęciły do nieustannego zgłębiania ludzkiej inteligencji, jako inspiracji do rozwijania własnych talentów.
Natasza Dmuchowska
Mariola Męczyńska