Pół wieku Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Mławie | Mława

Wielkość czcionki

Tłumacz Zamigam

Mława

Twoje miejsce.
Twój czas.

Pół wieku Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Mławie

Magdalena Grzywacz / 12 października 2016

- Ta placówka to nie tylko budynek, lecz przede wszystkim ludzie – mówił podczas uroczystości pięćdziesięciolecia istnienia Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego im. Janusza Korczaka w Mławie burmistrz miasta Sławomir Kowalewski.

Podczas zorganizowanych w środę 12 października 2016 r. obchodów jubileuszu SOSW przybyli goście mogli się zapoznać z historią placówki oraz aktualnymi informacjami jej dotyczącymi. Uroczystość była okazją do oficjalnego otwarcia przebudowanej niedawno najwyższej kondygnacji budynku przy ul. Słowackiego 16, gdzie znajdują się sale zajęciowe dla grup przedszkolnych i klas I-III oraz gabinety specjalistyczne.

Z okazji półwiecza ośrodka Burmistrz Miasta Mława Sławomir Kowalewski oraz jego Zastępca Janina Budzichowska wręczyli Dyrektor placówki Annie Katarzynie Drozdowskiej pamiątkową statuetkę. – Ludzie pojawiają się tutaj, bo w całej Polsce panuje bardzo dobra opinia na temat pracowników tej placówki i jakości świadczonych usług. Życzę państwu kolejnych wspaniałych jubileuszy – mówił Sławomir Kowalewski. Dziękował kadrze ośrodka za trud wychowawczy oraz władzom powiatu za dostrzeganie potrzeby rozbudowywania takich placówek.

Miłą niespodzianką była dla wszystkich przygotowana przez podopiecznych placówki część artystyczna. Zaprezentowali się przedstawiciele wszystkich grup wiekowych – od przedszkolaków po dorosłych wychowanków.

Początki Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego sięgają 1 września 1967 r. Został wówczas powołany do życia Państwowy Zakład Wychowawczy przy ul. Kościuszki 16, w którym objęto nauczaniem i opieką dzieci uznawane dotychczas za niezdolne do nauki. Dziś SOSW – z siedzibą przy ul. Słowackiego 16 – jest nowoczesną placówką obejmującą kształceniem dzieci i młodzież z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym, znacznym i głębokim, a także dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz niepełnosprawnościami sprzężonymi.

KN / UMM