Międzynarodowy Dzień Kropki w Szkole Podstawowej 7 w Mławie | Mława

Wielkość czcionki

Tłumacz Zamigam

Mława

Twoje miejsce.
Twój czas.

Międzynarodowy Dzień Kropki w Szkole Podstawowej 7 w Mławie

Justyna Drozd / 23 września 2019

Dzień Kropki to święto wszystkich ludzi, którzy wykazują się pomysłowością, kreatywnością i zachęcają do tego innych.
Podczas lekcji języka polskiego uczniowie klas VI c i VI d tworzyli zakropkowane opowiadania. Zabawa polegała na tym, że przedstawiciele grup losowali korki, pod którymi ukrywały się podstawowe informacje dotyczące ich prac np.: czas i miejsce akcji, bohaterowie czy gatunek literacki.
Podczas tej zabawy powstało wiele wspaniałych i niezwykle ciekawych opowieści.
Uczniowie naszej szkoły już po raz kolejny obchodzili Dzień Kropki na lekcjach języka angielskiego.”The Dot”(kropka) dla wielu uczniów stała się inspiracją do odkrywania swoich talentów i kreatywności. Ten dzień stał się pretekstem do pokazania w różnoraki sposób swoich zainteresowań związanych z językiem angielskim. Uczniowie klas Ve, VIb, VIc, VIs, VIIa i VIIc przygotowali angielskie zagadki, rebusy, krzyżówki i piosenki. Nie zabrakło także lekcji na temat zdrowego odżywiania i smakowania różnych  potraw. Wszyscy uczniowie chętnie uczestniczyli w zajęciach i dzielili się z innymi swoimi talentami językowymi.
Dzieci w klasach II, III i w klasie Va słuchały opowiadania „THE DOT” w języku angielskim. Dostały też kropkę, z której miały wykonać pracę plastyczną wykazując się przy tym kreatywnością.
W ramach Dnia Kropki uczniowie klas VI d i Vs przeprowadzili krótkie lekcje języka angielskiego dla swoich kolegów i koleżanek z klasy, starając się zachęcić ich i zmotywować za pomocą różnych ciekawych ćwiczeń do pogłębiania wiedzy z tego języka. Piątoklasiści postanowili wykorzystać przygotowaną w dużym  formacie krzyżówkę, aby pokazać jak w prosty sposób można utrwalić bieżące słownictwo z lekcji. Natomiast dziewczęta z VI d wymyśliły i sporządziły dla uczniów swojej klasy interesujące, pomysłowe karty pracy, które z pewnością pomogły im utrwalić słownictwo z zakresu nazw państw i kontynentów. Zarówno piątoklasiści , jak i szóstoklasiści chętnie uczestniczyli w zajęciach przygotowanych przez ich rówieśników.