Propozycje szkoleń dla przedstawicieli ekonomii społecznej | Mława

Wielkość czcionki

Tłumacz Zamigam

Mława

Twoje miejsce.
Twój czas.

Propozycje szkoleń dla przedstawicieli ekonomii społecznej

Agnieszka Puzio-Dębska / 06 maja 2021

Mazowiecki Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej serdecznie zaprasza przedstawicieli mławskich organizacji pozarządowych oraz szeroko pojętych podmiotów ekonomii społecznej na szkolenia.  

Proponujemy trzy, bardzo innowacyjne szkolenia:

  • DESIGN THINKING/SERVICE DESIGN Myślenie projektowe / Projektowanie usług
  • Service Design – metodyka tworzenia usług w oparciu o potrzeby i odczucia użytkownika
  • Zarządzanie kryzysowe w dobie pandemii

Szczegóły dotyczące szkoleń, opisy zakresu zagadnień znajdują się poniżej.
MOWES proponuje szkolenia w trybie stacjonarnym po zebraniu grupy chętnych osób do udziału w liczbie – 5 osób. Prosimy o analizę propozycji szkoleń i zwrotną informację w przypadku zainteresowania do Pełnomocnika Burmistrza Miasta Mława ds współpracy z organizacjami pozarządowymi p. Agnieszką Puzio-Dębską, tel. 604417109, e-mail: agnieszka [dot] debskaatmlawa [dot] pl (agnieszka[dot]debska[at]mlawa[dot]pl).
Po zebraniu osób chętnych do udziału ustalimy dogodne terminy szkoleń.

DESIGN THINKING/SERVICE DESIGN
Myślenie projektowe / Projektowanie usług

Cele

  • Wypracowanie nowych produktów i usług
  • Udoskonalenie dotychczasowych produktów i usług
  • Poprawienie świadomości funkcjonujących w Stowarzyszeniu procesów i ich jakości
  • Uzupełnienie strategii Stowarzyszenia (min. najbliższe 5 lat)

Design Thinking – filozofia twórczego rozwiązywania problemów i generowania innowacyjnych rozwiązań

Część teoretyczna/Część warsztatowa: 40/60

1. Krótko o różnych typach innowacji (wg. Oslo Manual)
2. Cechy procesu projektowania i zmian
3. Design Thinking (DT) jako filozofia, metodologia, podejście…
4. Z czego składa się człowiek? – wstęp do empatyzacji
5. Zespoły w DT – zespoły interdyscyplinarne i multidyscyplinarne
6. Proces DT
a. Odkrywanie
b. Definiowanie wyzwania
c. Generowanie rozwiązań
d. Prototypowanie i testowanie
e. Planowanie wdrożenia
7. Empatyzacja, czyli sztuka wchodzenia do głowy
a. Tworzenie mapy empatii oraz persony
8. Rola przestrzeni w DT
9. Techniki przydatne w DT
10. Kultura organizacyjna sprzyjająca innowacjom
11. Dlaczego naprawdę diabeł tkwi w szczegółach?
12. Warsztaty: Projektowanie z wykorzystaniem DT
 


SERVICE DESIGN

Service Design – metodyka tworzenia usług w oparciu o potrzeby i odczucia użytkownika

Część teoretyczna/Część warsztatowa: 30/70

1. Dlaczego wszyscy szukają specjalistów od UX-a?
2. Kluczowe założenia Service Design (SD)
a. Klientocentryczność
b. Współkreacja
c. Integralność
3. Satysfakcja i zachwyt
4. Dokonywanie czynności a doświadczanie
5. Naoto Fukasawa i Jasper Morrison i ich Super-Normalność
6. Świadomość i procedura
7. Cykl RV-DDDD (Reality, Vision, Define, Discover, Develop, Deliver)
8. Zarządzanie jakością w podmiocie świadczącym usługi
9. Od SaaS (Software-as-a-Service) do EaaS (Everything-as-a-Service)
10. Service Design Blueprint – wykorzystanie w projektowaniu usług
11. Inne sposoby na mapowanie ścieżki klienta (Customer Journey Mapping)
12. Warsztaty: Projektowanie usług z wykorzystaniem Service Design
 


Zarządzanie kryzysowe w dobie pandemii

Cele:

  • refleksja dotycząca działań NGO w dobie kryzysów wywołanych pandemią COVID-19
  • zapoznanie przedstawicieli NGO z podstawami zarządzania kryzysowego
  • wypracowanie przez NGO własnych metod i technik planowania dotyczących kryzysów

1.    Na jakie sfery działalności NGO wpłynęła pandemia COVID-19?
2.    Czy do pandemii można było się przygotować?
3.    Kryzysy i ich charakterystyka.
4.    Podstawy zarządzania kryzysowego w obszarach: relacji społecznych, finansów, prawa, komunikacji, działalności statutowej.
5.    Agile Project Management, czyli tzw. zwinne zarządzanie projektami.
6.    Planowanie strategiczne i kryzysowe w organizacji.
7.    Źródła realnego wsparcia.
8.    Życie organizacji po pandemii.
9.    Podsumowanie i wnioski.

TRENER: Paweł Pyrzyński – certyfikowany coach, kluczowy doradca biznesowy, nauczyciel akademicki, specjalista ds. zarządzania i marketingu, ekspert ds. ekonomii społecznej, certyfikowany przez IBM Enterprise Design Thinking ractitioner  oraz Design Thinking Co-Creator.