Mazowiecki Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej serdecznie zaprasza przedstawicieli mławskich organizacji pozarządowych oraz szeroko pojętych podmiotów ekonomii społecznej na szkolenia.
Proponujemy trzy, bardzo innowacyjne szkolenia:
- DESIGN THINKING/SERVICE DESIGN Myślenie projektowe / Projektowanie usług
- Service Design – metodyka tworzenia usług w oparciu o potrzeby i odczucia użytkownika
- Zarządzanie kryzysowe w dobie pandemii
Szczegóły dotyczące szkoleń, opisy zakresu zagadnień znajdują się poniżej.
MOWES proponuje szkolenia w trybie stacjonarnym po zebraniu grupy chętnych osób do udziału w liczbie – 5 osób. Prosimy o analizę propozycji szkoleń i zwrotną informację w przypadku zainteresowania do Pełnomocnika Burmistrza Miasta Mława ds współpracy z organizacjami pozarządowymi p. Agnieszką Puzio-Dębską, tel. 604417109, e-mail: agnieszka [dot] debskamlawa [dot] pl (agnieszka[dot]debska[at]mlawa[dot]pl).
Po zebraniu osób chętnych do udziału ustalimy dogodne terminy szkoleń.
DESIGN THINKING/SERVICE DESIGN
Myślenie projektowe / Projektowanie usług
Cele
- Wypracowanie nowych produktów i usług
- Udoskonalenie dotychczasowych produktów i usług
- Poprawienie świadomości funkcjonujących w Stowarzyszeniu procesów i ich jakości
- Uzupełnienie strategii Stowarzyszenia (min. najbliższe 5 lat)
Design Thinking – filozofia twórczego rozwiązywania problemów i generowania innowacyjnych rozwiązań
Część teoretyczna/Część warsztatowa: 40/60
1. Krótko o różnych typach innowacji (wg. Oslo Manual)
2. Cechy procesu projektowania i zmian
3. Design Thinking (DT) jako filozofia, metodologia, podejście…
4. Z czego składa się człowiek? – wstęp do empatyzacji
5. Zespoły w DT – zespoły interdyscyplinarne i multidyscyplinarne
6. Proces DT
a. Odkrywanie
b. Definiowanie wyzwania
c. Generowanie rozwiązań
d. Prototypowanie i testowanie
e. Planowanie wdrożenia
7. Empatyzacja, czyli sztuka wchodzenia do głowy
a. Tworzenie mapy empatii oraz persony
8. Rola przestrzeni w DT
9. Techniki przydatne w DT
10. Kultura organizacyjna sprzyjająca innowacjom
11. Dlaczego naprawdę diabeł tkwi w szczegółach?
12. Warsztaty: Projektowanie z wykorzystaniem DT
SERVICE DESIGN
Service Design – metodyka tworzenia usług w oparciu o potrzeby i odczucia użytkownika
Część teoretyczna/Część warsztatowa: 30/70
1. Dlaczego wszyscy szukają specjalistów od UX-a?
2. Kluczowe założenia Service Design (SD)
a. Klientocentryczność
b. Współkreacja
c. Integralność
3. Satysfakcja i zachwyt
4. Dokonywanie czynności a doświadczanie
5. Naoto Fukasawa i Jasper Morrison i ich Super-Normalność
6. Świadomość i procedura
7. Cykl RV-DDDD (Reality, Vision, Define, Discover, Develop, Deliver)
8. Zarządzanie jakością w podmiocie świadczącym usługi
9. Od SaaS (Software-as-a-Service) do EaaS (Everything-as-a-Service)
10. Service Design Blueprint – wykorzystanie w projektowaniu usług
11. Inne sposoby na mapowanie ścieżki klienta (Customer Journey Mapping)
12. Warsztaty: Projektowanie usług z wykorzystaniem Service Design
Zarządzanie kryzysowe w dobie pandemii
Cele:
- refleksja dotycząca działań NGO w dobie kryzysów wywołanych pandemią COVID-19
- zapoznanie przedstawicieli NGO z podstawami zarządzania kryzysowego
- wypracowanie przez NGO własnych metod i technik planowania dotyczących kryzysów
1. Na jakie sfery działalności NGO wpłynęła pandemia COVID-19?
2. Czy do pandemii można było się przygotować?
3. Kryzysy i ich charakterystyka.
4. Podstawy zarządzania kryzysowego w obszarach: relacji społecznych, finansów, prawa, komunikacji, działalności statutowej.
5. Agile Project Management, czyli tzw. zwinne zarządzanie projektami.
6. Planowanie strategiczne i kryzysowe w organizacji.
7. Źródła realnego wsparcia.
8. Życie organizacji po pandemii.
9. Podsumowanie i wnioski.
TRENER: Paweł Pyrzyński – certyfikowany coach, kluczowy doradca biznesowy, nauczyciel akademicki, specjalista ds. zarządzania i marketingu, ekspert ds. ekonomii społecznej, certyfikowany przez IBM Enterprise Design Thinking ractitioner oraz Design Thinking Co-Creator.