Mława[0]

Opublikowane na: Mława (mlawa.pl)

Autor: Agnieszka Puzio-Dębska


Propozycje szkoleń dla przedstawicieli ekonomii społecznej

Publikowane od

Mazowiecki Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej serdecznie zaprasza przedstawicieli mławskich organizacji pozarządowych oraz szeroko pojętych podmiotów ekonomii społecznej na szkolenia.  

Proponujemy trzy, bardzo innowacyjne szkolenia:

  • DESIGN THINKING/SERVICE DESIGN Myślenie projektowe / Projektowanie usług
  • Service Design – metodyka tworzenia usług w oparciu o potrzeby i odczucia użytkownika
  • Zarządzanie kryzysowe w dobie pandemii

Szczegóły dotyczące szkoleń, opisy zakresu zagadnień znajdują się poniżej.
MOWES proponuje szkolenia w trybie stacjonarnym po zebraniu grupy chętnych osób do udziału w liczbie – 5 osób. Prosimy o analizę propozycji szkoleń i zwrotną informację w przypadku zainteresowania do Pełnomocnika Burmistrza Miasta Mława ds współpracy z organizacjami pozarządowymi p. Agnieszką Puzio-Dębską, tel. 604417109, e-mail: agnieszka [dot] debskaat[2]mlawa [dot] pl (agnieszka[dot]debska[at]mlawa[dot]pl).
Po zebraniu osób chętnych do udziału ustalimy dogodne terminy szkoleń.

DESIGN THINKING/SERVICE DESIGN
Myślenie projektowe / Projektowanie usług

Cele

  • Wypracowanie nowych produktów i usług
  • Udoskonalenie dotychczasowych produktów i usług
  • Poprawienie świadomości funkcjonujących w Stowarzyszeniu procesów i ich jakości
  • Uzupełnienie strategii Stowarzyszenia (min. najbliższe 5 lat)

Design Thinking – filozofia twórczego rozwiązywania problemów i generowania innowacyjnych rozwiązań

Część teoretyczna/Część warsztatowa: 40/60

1. Krótko o różnych typach innowacji (wg. Oslo Manual)
2. Cechy procesu projektowania i zmian
3. Design Thinking (DT) jako filozofia, metodologia, podejście…
4. Z czego składa się człowiek? – wstęp do empatyzacji
5. Zespoły w DT – zespoły interdyscyplinarne i multidyscyplinarne
6. Proces DT
a. Odkrywanie
b. Definiowanie wyzwania
c. Generowanie rozwiązań
d. Prototypowanie i testowanie
e. Planowanie wdrożenia
7. Empatyzacja, czyli sztuka wchodzenia do głowy
a. Tworzenie mapy empatii oraz persony
8. Rola przestrzeni w DT
9. Techniki przydatne w DT
10. Kultura organizacyjna sprzyjająca innowacjom
11. Dlaczego naprawdę diabeł tkwi w szczegółach?
12. Warsztaty: Projektowanie z wykorzystaniem DT
 


SERVICE DESIGN

Service Design – metodyka tworzenia usług w oparciu o potrzeby i odczucia użytkownika

Część teoretyczna/Część warsztatowa: 30/70

1. Dlaczego wszyscy szukają specjalistów od UX-a?
2. Kluczowe założenia Service Design (SD)
a. Klientocentryczność
b. Współkreacja
c. Integralność
3. Satysfakcja i zachwyt
4. Dokonywanie czynności a doświadczanie
5. Naoto Fukasawa i Jasper Morrison i ich Super-Normalność
6. Świadomość i procedura
7. Cykl RV-DDDD (Reality, Vision, Define, Discover, Develop, Deliver)
8. Zarządzanie jakością w podmiocie świadczącym usługi
9. Od SaaS (Software-as-a-Service) do EaaS (Everything-as-a-Service)
10. Service Design Blueprint – wykorzystanie w projektowaniu usług
11. Inne sposoby na mapowanie ścieżki klienta (Customer Journey Mapping)
12. Warsztaty: Projektowanie usług z wykorzystaniem Service Design
 


Zarządzanie kryzysowe w dobie pandemii

Cele:

  • refleksja dotycząca działań NGO w dobie kryzysów wywołanych pandemią COVID-19
  • zapoznanie przedstawicieli NGO z podstawami zarządzania kryzysowego
  • wypracowanie przez NGO własnych metod i technik planowania dotyczących kryzysów

1.    Na jakie sfery działalności NGO wpłynęła pandemia COVID-19?
2.    Czy do pandemii można było się przygotować?
3.    Kryzysy i ich charakterystyka.
4.    Podstawy zarządzania kryzysowego w obszarach: relacji społecznych, finansów, prawa, komunikacji, działalności statutowej.
5.    Agile Project Management, czyli tzw. zwinne zarządzanie projektami.
6.    Planowanie strategiczne i kryzysowe w organizacji.
7.    Źródła realnego wsparcia.
8.    Życie organizacji po pandemii.
9.    Podsumowanie i wnioski.

TRENER: Paweł Pyrzyński – certyfikowany coach, kluczowy doradca biznesowy, nauczyciel akademicki, specjalista ds. zarządzania i marketingu, ekspert ds. ekonomii społecznej, certyfikowany przez IBM Enterprise Design Thinking ractitioner  oraz Design Thinking Co-Creator.

 


Adres źródłowy: https://mlawa.pl/artykul/propozycje-szkolen-dla-przedstawicieli-ekonomii-spolecznej