Warsztaty profilaktyczne dla uczniów | Mława

Wielkość czcionki

Tłumacz Zamigam

Mława

Twoje miejsce.
Twój czas.

Warsztaty profilaktyczne dla uczniów

Agnieszka Puzio-Dębska / 22 grudnia 2021

W odpowiedzi na potrzeby zgłaszane przez szkoły, w ramach Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii dla Miasta Mława na rok 2021, zlecono firmie CRPS/ Centrum Rozwiązywania Problemów Społecznych z Warszawy, przeprowadzenie przez wykwalifikowanych terapeutów warsztatów w obszarze profilaktyki uzależnień poprzez profilaktykę pozytywną. Łącznie przeprowadzono  82 warsztatów w formie stacjonarnej (2 x 45 min dla każdej z grup).

Większość warsztatów dedykowano dzieciom z klas młodszych, tj.  II - IV, ale  część warsztatów zrealizowano również w klasach starszych.

Podstawowym czynnikiem, który stanowił o skuteczności warsztatów, była koncentracja na kształtowaniu odporności psychicznej uczniów - poczuciu własnej wartości, dostosowywaniu się do zmiennych warunków funkcjonowania, czy kreowaniu wizerunku swojej osoby, jako jednostki o wysokim poczuciu sprawczości.

W tym celu dzieci skorzystały z warsztatów dotyczących skuteczności współpracy w grupie, szybkiego i efektywnego uczenia się, poszukiwania siebie - trening wyznaczania celów, bycia innym - nie znaczy gorszym, radzenia sobie z agresją, o ranieniu słowami.

Ponadto w zakresie uzależnień przeprowadzono warsztaty dotyczące nałogów, uzależnienia, bezpiecznego zachowania w sieci.

Otrzymaliśmy  informacje zwrotne ze szkół, w których padały opinie m.in. o treści:  

Prowadząca w interesujący sposób, stosując ciekawe metody  i formy pracy mówiła dzieciom jak ważne w naszym życiu są emocje, jak je rozpoznawać i nazywać, jak radzić sobie z emocjami  negatywnymi, jak reagować na agresje innych. Dzieci były zaangażowane, chętnie słuchały i wykonywały ćwiczenia praktyczne. To ciekawe i potrzebne zajęcia, szczególnie w tym trudnym dla wszystkich czasie. Zastosowane metody i przygotowane środki dydaktyczne rozbudziły ciekawość dzieci i zaktywizowały je do wspólnej pracy. Postawa prowadzącej wobec uczniów charakteryzowała się życzliwością, spokojem, otwartością i ciepłem. Uczniowie  podsumowali zajęcia jako bardzo atrakcyjne i potrzebne…”