Odpowiadając na zapotrzebowanie mieszkańców Mławy – zgłaszane do urzędu miasta zarówno osobiście, jak też za pośrednictwem lokalnych mediów – władze miasta podjęły decyzję o likwidacji funkcjonującej w urzędzie kasy. Od 5 maja 2025 r. płatności będzie można dokonywać drogą elektroniczną lub w placówkach bankowych. Kolejne zmiany na drodze do unowocześnienia i usprawnienia obsługi interesantów – już wkrótce!
– W związku z docierającymi do nas w ostatnich miesiącach sygnałami, zdecydowaliśmy, aby w ten sposób uprościć i przyspieszyć obsługę osób regulujących płatności w urzędzie. Temat był omawiany na posiedzeniu mojego kolegium i pomysł spotkał się z aprobatą jego członków – wyjaśnia Burmistrz Miasta Mława Piotr Jankowski. Korzystanie z bankowości elektronicznej bez wychodzenia z domu lub uiszczanie wpłat w placówkach bankowych i pocztowych, zdaniem kontaktujących się z urzędem mieszkańców oraz mediów, które przekazywały nam ich sygnały, powinno być dla interesantów istotnym udogodnieniem. – Nie pozostaje mi nic innego, jak przychylić się do tych głosów – mówi burmistrz. Kasa ma funkcjonować w urzędzie do końca kwietnia br. Później należności będzie można uiszczać jedynie na numery rachunków bankowych urzędu.
To jednak nie koniec zmian na drodze do unowocześnienia obsługi interesantów. Z końcem tegorocznych wakacji przestanie funkcjonować również znajdująca się w ratuszu kancelaria. Zamiast niej w holu na parterze budynku powstanie poczekalnia z biletomatami, jakie można już obecnie spotkać w niektórych polskich urzędach. Po wybraniu na urządzeniu interesującej mieszkańca sprawy, otrzyma on bilet z numerem w kolejce do odpowiedniego wydziału, a gdy przyjdzie jego kolej – numer zostanie odczytany przez system nagłaśniający. – Wdrożenie tego systemu to kolejny krok ku jeszcze sprawniejszemu załatwianiu spraw w naszym urzędzie. Jestem przekonany, że spotka się z aprobatą mieszkańców – wskazuje burmistrz.
O wdrażaniu opisanych zmian będziemy Państwa informować na bieżąco na naszej stronie.
KN / WP