„Przyjazna szkoła” w latach 2025-2027 | Mława

Wielkość czcionki

Tłumacz Zamigam

Mława

Twoje miejsce.
Twój czas.

„Przyjazna szkoła” w latach 2025-2027

Krzysztof Napierski / 06 października 2025

Informujemy, że Miasto Mława znalazło się na liście szkół zakwalifikowanych do otrzymania dofinansowania na zatrudnienie asystentów międzykulturowych w 2025 roku w ramach modułu 1. Rządowego programu wyrównywania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży „Przyjazna szkoła”
w latach 2025-2027.
Program jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027.

W roku 2025 do Programu przystąpiły:

  1. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Hugona Kołłątaja w Mławie
  2. Szkoła Podstawowa nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Mławie
  3. Szkoła Podstawowa nr 3 im. Dra Józefa Ostaszewskiego w Mławie
  4. Szkoła Podstawowa nr 4 im. Haliny Rudnickiej w Mławie
  5. Szkoła Podstawowa nr 6 z Oddziałami Integracyjnymi im. Kornela Makuszyńskiego w Mławie

W każdej z ww. szkół od 1 października 2025 r. został zatrudniony 1 asystent międzykulturowy.

Wartość wsparcia dla Miasta Mława:

Dofinansowanie z UE: 77 007,65 zł

Dofinansowanie z BP: 16 312,35 zł

 

W chwili obecnej pozostajemy w oczekiwaniu na podpisanie umowy.

Rządowy program wyrównywania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży „Przyjazna szkoła” będzie kontynuowany do sierpnia 2027 roku.

 

„PRZYJAZNA SZKOŁA”

Rządowy program wyrównywania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży „Przyjazna szkoła” w latach 2025-2027

Grupa docelowa:

Program jest skierowany do szkół, w których pobierają naukę uczniowie i uczennice z Ukrainy, którzy spełniają warunki określone w Programie.

Realizacja Programu wspiera funkcjonowanie całej społeczności szkolnej, w tym dzieci i młodzieży z doświadczeniem migracji lub uchodźstwa z krajów innych niż Ukraina, które pobierają naukę w polskich szkołach, ich polskich rówieśników, rodziców i opiekunów oraz nauczycieli.

Cel Programu:

Głównym celem Programu jest wsparcie szkół, w których pobierają naukę uczniowie i uczennice z Ukrainy, poprzez stworzenie warunków, w których całe społeczności szkolne czują się bezpiecznie, a dzieci i młodzież mogą budować przyjazne relacje rówieśnicze oraz rozwijać swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje.

Zakres wsparcia:

„Pomoc asystenta” – dofinansowanie zatrudnienia asystentów, o których mowa w art. 165 ust. 8a ustawy Prawo oświatowe. Asystent m.in. diagnozuje etapy szoku kulturowego i bariery adaptacji i integracji oraz podejmuje działania mające na celu przystosowanie się ucznia do nowych realiów, funkcjonujących w polskich szkołach oraz umożliwienie mu w dalszej kolejności wyrównanie szans edukacyjnych na tle całej społeczności szkolnej.

„Dobrostan społeczności szkolnej”, którego celem jest realizacja różnorodnych form wsparcia na rzecz dobrostanu społeczności szkolnej, w tym:

• wsparcie dla uczniów - konsultacje specjalistyczne, specjalistyczna pomoc psychologiczna, doradztwo zawodowe,

• wsparcie rodziców lub opiekunów uczniów i uczennic z doświadczeniem migracji lub uchodźstwa w rozwiązywaniu problemów wychowawczych i dydaktycznych oraz rozwijaniu ich umiejętności wychowawczych,

• wsparcie kadr systemu oświaty w rozwiązywaniu problemów wychowawczych, dydaktycznych i opiekuńczych.

 

„Doskonalenie kadr systemu oświaty”, którego celem jest doskonalenie i podniesienie kompetencji zawodowych kadr systemu oświaty, m.in. poprzez szkolenia kadry systemu oświaty w zakresie:

• wsparcia edukacyjnego wynikającego z doświadczenia migracji lub uchodźstwa,

• pracy z oddziałem i w zespołach klasowych, do których uczęszczają uczniowie z doświadczeniem migracji lub uchodźstwa,

• wspierania włączenia uczniów i uczennic,

• wsparcia indywidualnego uczniów i uczennic.

 

Wartość wsparcia: 499 903 491,80 zł

Wysokość wkładu funduszy europejskich: 412 513 516,80 zł

 

LG / WŚZ

fot.: Pexels

 

#FunduszeEuropejskie

 

logotypy