23 października uczniowie klas VIIa i VIIe ze SP7 wzięli udział w warsztatach fizyczno- chemicznych na Uniwersytecie Gdańskim.
Uczniowie mieli okazję samodzielnie wykonać szereg doświadczeń przygotowanych przez pracowników naukowych uczelni. Stworzyli „chemiczne wodorosty”, mieli możliwość pracy z sodem, przeprowadzali wiele różnorodnych „kolorowych” eksperymentów, jak również odkryli składniki prochu strzelniczego. Ciekawy sposób prowadzenia zajęć, a także innowacyjne metody pracy sprawiły, że młodzież chętnie wcieliła się w rolę chemików.
W czasie wizyty na wydziale chemii, uczniowie poznali również specyfikę pracy w laboratorium. W pracowniach NMR oraz rentgenograficznej dowiedzieli się jak powstają nowe leki i jak wyglądają kolejne etapy pracy nad nimi. Poza tym uczniowie mieli okazję porozmawiać ze specjalistą dr A.Sikorskim , który na co dzień w laboratorium zajmuje się m.in. badaniem dopalaczy. Chemik wyjaśniał zainteresowanym jak się je bada, dlaczego trudno jest odkryć ich skład oraz jak zachowuje się człowiek po ich spożyciu i jakie konsekwencje może ponieść. Była to lekcja, którą nasi uczniowie powinni zapamiętać na całe życie.
W imieniu uczniów i nauczycieli chciałam serdecznie podziękować za zaproszenie do udziału w Projekcie „ Internetowy Escape Room”. Warsztaty, w których uczniowie wzięli udział z całą pewnością na długo pozostaną im w pamięci. Ciekawy sposób prowadzenia zajęć, miła i przyjazna atmosfera, profesjonale przygotowanie prowadzących, a także innowacyjne metody pracy sprawiły, że młodzież chętnie angażowała się w powierzone im zadania. Uczniowie w trakcie rozwiązywania zagadek, wzbogacali swą wiedzę nt. zasad bezpiecznego zachowywania się w Internecie. Uwiadomili sobie, że anonimowość w „sieci” jest tylko pozorna, a nielegalnego umieszczania w Internecie nagrań audio, video lub zdjęć, niesie za sobą poważne konsekwencje. Trenerzy w bardzo przystępny sposób zapoznali uczniów ze sposobami bezpiecznego poruszania się w „sieci” i stosowania odp.