Uczniowie klas IV zostali podzieleni na ośmioosobowe grupy. Każda z grup otrzymała te same zadania wydrukowane na kartkach innego koloru. Drużyny rywalizowały ze sobą, która grupa pierwsza odnajdzie szyfr (otworzy drzwi biblioteki i znajdzie słodki upominek).
Uczniowie zmagali się z czterema zadaniami: test ze znajomości baśni, krzyżówka, labirynt z wykreślanką oraz dopasowanie tytułu baśni do znalezionych w bibliotece przedmiotów. Wszystkie grupy poradziły sobie rewelacyjnie z zadaniami, dlatego też każda drużyna otrzymała dyplom znawcy baśni.
Na koniec każdy z uczniów mógł przebrać się w swoją ulubioną postać z bajki.
Do realizacji projektu wykorzystano książki zakupione do biblioteki szkolnej ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025.