„Mali Wielcy – Steve Jobs” - Szkoła Podstawowa nr 6 z Oddziałami integracyjnymi im. Kornela Makuszyńskiego w Mławie | Mława

Wielkość czcionki

Tłumacz Zamigam

Mława

Twoje miejsce.
Twój czas.

„Mali Wielcy – Steve Jobs” - Szkoła Podstawowa nr 6 z Oddziałami integracyjnymi im. Kornela Makuszyńskiego w Mławie

Agnieszka Puzio-Dębska / 06 grudnia 2022

W ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa uczniowie klasy IVa przeczytali książkę Marii Isabel Sanchez Vegara pt. „Mali Wielcy – Steve Jobs”. W ten sposób poznali biografię niezwykłego wizjonera i przedsiębiorcy, który zrewolucjonizował świat technologii komputerowej.

Uczniowie z zainteresowaniem przeczytali opowieść o małym chłopcu, który wierzył, że jedynym sposobem, by osiągnąć sukces, jest robić to, co się lubi. Dowiedzieli się, że Steve Jobs od najmłodszych lata fascynował się komputerami, które ułatwiają ludziom życie. Swoje zainteresowania, związane z techniką, sztuką kaligrafią i filozofią Wschodu, Steve wykorzystywał do projektowania urządzeń elektronicznych łatwych w obsłudze i dostępnych dla każdego.

Czwartoklasiści dowiedzieli się, że Steve uczęszczał na kurs kaligrafii i dzięki temu, 10 lat później, gdy projektował pierwszy komputer Macintosh, zastosował w nim wiele wzorów czcionek oraz proporcjonalnie rozmieszczonych znaków. Idąc w ślady znanego na całym świecie twórcy komputera Apple, uczniowie zainteresowali się kaligrafią. W związku z tym wybrali się na wycieczkę. Do muzeum Piśmiennictwa i Drukarstwa w Grębocinie, gdzie odbyli fascynującą podróż do tajemniczego świata papieru i druku. Spróbowali swoich  sił w kaligrafii używając gęsiego pióra i atramentu – poczuli się niczym Steve Jobs na swoim kursie.  Uczniowie przypomnieli sobie również, iż należy szanować papier i zgodnie z zasadami recyklingu sami musieli go stworzyć, czerpiąc go z XVII – wiecznej kadzi papierniczej za pomocą sita. Poczuli także smak dawnej sztuki drukarskiej, drukując na starej żeliwnej prasie.

Poznanie historii życia Steve’a Jobsa stało się motywacją dla czwartoklasistów motywacją do rozwijania własnych zainteresowań. 

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025.