25 października 2018 r. uczniowie z klasy 6d z SP7 w Mławie wraz z wychowawczynią p. Jolantą Bartczak udali się do biblioteki pedagogicznej w Mławie na zajęcia biblioterapii, które poprowadziła pani kierownik biblioteki – Agata Mierzwa.
Celem spotkania było podkreślenie wagi integracji zespołu klasowego, zwrócenie uwagi na to, że każdy w grupie jest wyjątkowy i ma wiele do zaoferowania innym. Podczas ciekawych zabaw i gier pani prowadząca zajęcia podkreśliła, że w grupie ważna jest empatia i asertywność, poszukiwanie sposobów pokojowego rozwiązywania konfliktów, uczenie szacunku i tolerancji dla cudzej odmienności, wywoływanie chęci do zmiany niewłaściwych postaw i zachowań.
Uczniowie utwierdzili się w tym przekonaniu podczas słuchania krótkich opowiadań i bajek. Każda bajka eksponowała wartości moralne, pokazywała, kogo i za co spotyka nagroda lub kara. Przedstawiała podział na dobro i zło. Uczniowie identyfikowali się z bohaterem pozytywnym i uczyli się nie tylko pokonywania trudności, lecz zdobywali cenną wiedzę na temat systemu wartości i właściwych wzorców postępowania, a przy tym towarzyszyły im uczucia radości, zadowolenia, nadziei i optymizmu.
Oprócz tekstów literackich zajęcia wzbogacone zostały o metody aktywizujące, które umożliwiły uczniom podejmowanie różnorodnych zadań zakończonych konkretnym wytworem: rysunkami, plakatami, listą zapisanych pomysłów, scenkami dramowymi, itp.
Uczestnictwo w zajęciach biblioterapeutycznych było dla dzieci ciekawym przeżyciem, dostarczyło wielu wrażeń, miało również walory terapeutyczne, wzmocniło poczucie własnej wartości. Uczniowie pozostali w przekonaniu, że siła tkwi w grupie, w której każdy jest wyjątkowy i potrzebny.