Gimnazjum nr 1 z wizytą u Szekspira | Mława

Twój czas.

Gimnazjum nr 1 z wizytą u Szekspira

Agnieszka Puzio-Dębska / 25 lipca 2012

W dniach 25- 29 czerwca odbyło się kolejne, niestety ostatnie już, spotkanie projektu Comenius. Miało ono miejsce w Wielkiej Brytanii, w mieście Tamworth. Tym razem wzięło w nim udział pięcioro reprezentantów naszej szkoły: dwie nauczycielki Beata Wójciak i Katarzyna Perzyńska, oraz troje uczniów Julia Lewandowska, Joanna Żmijewska i Adrian Sztolsztejner.

Celem tego spotkania było podsumowanie dwuletniej współpracy partnerów, przeprowadzenie warsztatów oraz zwiedzanie Wielkiej Brytanii.

Anglicy okazali się bardzo dobrymi gospodarzami. Chcieli abyśmy zobaczyli jak najwięcej i jak najwięcej skorzystali z tego wyjazdu. Pierwszy dzień upłynął nam pod znakiem podróży, natomiast drugi dzień spędziliśmy w całości w Tamworth. Najpierw odbyło się oficjalne spotkanie z panią dyrektor, zwiedzanie szkoły. Szkoła okazała się nowym budynkiem, w którym każda klasopracownia był laboratorium przedmiotowym. Uczestniczyliśmy w lekcji gotowania, na którą zaprosili nas uczniowie w wieku 10- 11 lat. To co zapadło nam w pamięci najbardziej to ilość techniki, w którą wyposażona jest szkoła. Komputery i ksera znajdują się na każdym korytarzu, mimo to nasza szkoła nadal została naszą ulubioną. Następnie odwiedziliśmy starówkę. Tam mieliśmy okazję obejrzeć Ratusz, Kościół Św. Edyty oraz Zamek. Wszystkie zabytki zrobiły na nas ogromne wrażeni, a to nie był koniec atrakcji tego dnia. Po zwiedzaniu wróciliśmy do szkoły, gdzie przygotowano dla nas typową angielską kolację: fish and chips, czyli ryba z frytkami. Bardzo smaczna!

Następnego dnia gospodarze zabrali nas do Stratford upon Avon, które słynie z tego, że jest miejscem narodzin Szekspira. Tam mieliśmy okazję zwiedzić dom, w którym urodził się Szekspir, starówkę i oczywiście angielskie sklepiki, które cieszyły się dużym zainteresowaniem wśród uczestników spotkania. Po powrocie do Tamworth zostaliśmy zaproszeni na „Jubilee street Party", które było zorganizowane z okazji 60-tej rocznicy koronowania Królowej Elżbiety. Tam mogliśmy poczęstować się słodyczami zrobionymi przez uczniów angielskiej szkoły, zrobić sobie zdjęcie z Księciem Williamem czy jego żoną Kate oraz oddać się w ręce uczennic- wizażystek, które zadbały o nasz wygląd.

W czwartek pojechaliśmy do Londynu. Tam mieliśmy okazję zobaczyć najsłynniejsze zabytki tego miasta. Byliśmy zauroczeni kiedy spacerowaliśmy Oxford Street czy staliśmy pod najsłynniejszym angielskim zegarem- Big Benem. Podziwialiśmy również Tamizę i London Eye. Swoją przygodę z Londynem zakończyliśmy spacerem po Hyde Park. Do miejsca zakwaterowania wróciliśmy bardzo późno. Byliśmy zmęczenia, ale zachwyceni i zakochani w Londynie.

Wyjazd do Wielkiej Brytanii był dla nas fantastyczną przygodą. Anglicy są bardzo otwartymi, gościnnymi i uprzejmymi ludźmi. Przyjęli nas bardzo ciepło. Jak zwykle spotkanie zakończyło się zawarciem wielu nowych i odświeżeniem wielu starych przyjaźni. Nikomu, ani nauczycielom, ani uczniom nie chciało się wracać do domu. Czwartkowy wieczór obfitował we łzy i pożegnania. Pomimo, że było to ostatnie spotkanie projektu Comenius IMAGINE, to mamy pewność, że zawarte w czasie jego trwania przyjaźnie, przetrwają.