Opublikowane na: Mława (mlawa.pl)
Autor: Cezary Lewandowski
Raport o stanie zapewnienia dostępności podmiotu publicznego.
Lokalizacja siedziby podmiotu |
|
Województwo |
WOJ. MAZOWIECKIE |
Powiat |
Powiat mławski |
Gmina |
Mława (gmina miejska) |
Podmiot zobowiązany do złożenia raportu o stanie dostępności na podstawie art. 11 ust. 4. ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (UzD) do: |
|
[ ] 1) ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego [ X ] 2) wojewody [ ] 3) nie dotyczy |
|
W przypadku wskazania odpowiedzi „nie dotyczy” prosimy o podanie wyjaśnień: |
|
Dział 1. Dostępność architektoniczna
Liczba budynków, w których podmiot prowadzi podstawową działalność i/lub obsługę interesantów: |
4 |
1. Czy podmiot zapewnia w tym budynku (tych budynkach) wolne od barier poziome i pionowe przestrzenie komunikacyjne ? |
[ ] TAK [ ] NIE [ X ] W części budynków tak, w części nie |
W przypadku odpowiedzi „W części budynków tak, w części nie” – prosimy o podanie liczby budynków, w których podmiot zapewnia wolne od barier poziome i pionowe przestrzenie komunikacyjne: |
2 |
2. Czy podmiot zastosował w tym budynku (tych budynkach) rozwiązania architektoniczne, środki techniczne lub posiada zainstalowane urządzenia, które umożliwiają dostęp do wszystkich pomieszczeń, z wyłączeniem |
[ ] TAK [ ] NIE |
pomieszczeń technicznych? |
[ X ] W części budynków tak, w części nie |
W przypadku odpowiedzi „W części budynków tak, w części nie” – prosimy o podanie liczby budynków, w których podmiot umożliwia dostęp do wszystkich pomieszczeń, z wyłączeniem pomieszczeń technicznych: |
2 |
3. Czy podmiot zapewnia w tym budynku (tych budynkach) informację na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej w sposób wizualny i dotykowy lub głosowy? |
[ X ] TAK [ ] NIE [ ] W części budynków tak, w części nie |
W przypadku odpowiedzi „W części budynków tak, w części nie” – prosimy o podanie liczby budynków, w których podmiot zapewnia informację na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej w sposób wizualny i dotykowy lub głosowy: |
|
4. Czy podmiot zapewnia (umożliwia, dopuszcza) wstęp do tego budynku (tych budynków) osobie korzystającej z psa asystującego? |
[ X ] TAK [ ] NIE [ ] W części budynków tak, w części nie |
W przypadku wskazania odpowiedzi „W części budynków tak, w części nie” – prosimy o podanie liczby budynków, do których podmiot zapewnia wstęp osobie korzystającej z psa asystującego: |
|
5. Czy podmiot zapewnia w przypadku tego budynku (tych budynków) osobom ze szczególnymi potrzebami możliwość ewakuacji lub uratowania w inny sposób? |
[ X ] TAK [ ] NIE [ ] W części budynków tak, w części nie |
W przypadku odpowiedzi „W części budynków tak, w części nie” – prosimy o podanie liczby budynków, w których podmiot zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami możliwość ewakuacji lub uratowania w inny sposób: |
|
Komentarze i uwagi dotyczące dostępności architektonicznej Proszę zamieścić tu słowny opis dostępności architektonicznej, wykraczający poza informacje ujęte powyżej – opis ten będzie stanowić część raportu, który są Państwo zobowiązani opublikować na swojej stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej, a w przypadku braku strony podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej – na swojej stronie internetowej |
Urząd jest przychylny osobom korzystających z pomocy psów asystujących. Nie stawia żadnych ograniczeń w tym zakresie. Osoby niesłyszące lub słabo słyszące mogą poprosić pracownika o połączenie online z tłumaczem języka migowego. Usługa jest bezpłatna dla interesantów. Dostępna od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Urzędu. Informujemy, że jesteśmy w trakcie zakupienia pętli indukcyjnej. Pomoc tłumacza języka migowego – kontakt osobisty zapewniamy poprzez bieżące bezpośrednie połączenie on-line z tłumaczem. Nie zatrudniamy na miejscu tłumacza ponieważ w ostatnich 3 latach nie spotkaliśmy się z osobą potrzebującą wymienionej pomocy. Nagrania treści w polskim języku migowym (PJM) w postaci pliku wideo zostaną wykonane i umieszczone na stronie w kwietniu 2021r. |
Dział 2. Dostępność cyfrowa
Dane w tym dziale odnoszą się do zgodności z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz.U. 2019 poz. 848), zwaną UdC, w związku z art. 2 oraz art. 6 pkt 2 ustawy UzD.
1. Liczba prowadzonych stron internetowych i udostępnianych aplikacji mobilnych, dla których podmiot posiada deklarację dostępności |
Liczba stron: |
2 |
1. Liczba prowadzonych stron internetowych i udostępnianych aplikacji mobilnych, dla których podmiot posiada deklarację dostępności |
Liczba aplikacji: |
0 |
Strony internetowe i aplikacje mobilne, dla których podmiot posiada deklarację dostępności |
||
2. Liczba prowadzonych stron internetowych i udostępnianych aplikacji mobilnych, dla których podmiot nie posiada deklaracji dostępności |
Liczba stron: |
0 |
2. Liczba prowadzonych stron internetowych i udostępnianych aplikacji mobilnych, dla których podmiot nie posiada deklaracji dostępności |
Liczba aplikacji: |
0 |
Prosimy o podanie informacji dotyczących stron, dla których podmiot nie posiada deklaracji dostępności: |
||
Lp. Adres strony internetowej Zgodność z UdC |
||
Prosimy o podanie informacji dotyczących aplikacji, dla których podmiot nie posiada deklaracji dostępności: Lp. Nazwa aplikacji mobilnej i adres do jej Zgodność z UdC pobrania |
||
Komentarze i uwagi dotyczące dostępności cyfrowej (proszę zamieścić tu słowny opis dostępności cyfrowej, wykraczający poza informacje ujęte powyżej – opis ten będzie stanowić część raportu, który są Państwo zobowiązani opublikować na swojej stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej, a w przypadku braku strony podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej – na swojej stronie internetowej) |
Dział 3. Dostępność informacyjno-komunikacyjna
1. Czy podmiot zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami obsługę z wykorzystaniem niżej wymienionych sposobów/środków wspierających komunikowanie się? (proszę zaznaczyć jedną odpowiedź dla każdego sposobu/środka wymienionego w podpunktach a–h) |
|
a. Kontakt telefoniczny |
[ X ] TAK [ ] NIE |
b. Kontakt korespondencyjny |
[ X ] TAK [ ] NIE |
c. Przesyłanie wiadomości tekstowych, w tym z wykorzystaniem wiadomości SMS, MMS lub komunikatorów internetowych |
[ X ] TAK [ ] NIE |
d. Komunikacja audiowizualna, w tym z wykorzystaniem komunikatorów internetowych |
[ ] TAK [ X ] NIE |
e. Przesyłanie faksów |
[ X ] TAK [ ] NIE |
f. Wykorzystanie tłumacza języka migowego przez strony internetowe i/lub aplikacje (tłumaczenie online) |
[ X ] TAK [ ] NIE |
g. Pomoc tłumacza języka migowego – kontakt osobisty |
[ X ] TAK [ ] NIE |
W przypadku zaznaczenia odpowiedzi „TAK” – prosimy określić w jakim czasie od zgłoszenia potrzeby podmiot zapewnia kontakt osobisty z tłumaczem języka migowego: |
[ X ] od razu [ ] w ciągu 1 dnia roboczego [ ] w ciągu 2-3 dni roboczych [ ] powyżej 3 dni roboczych |
h. Kontakt z pomocą tłumacza-przewodnika (kontakt osobisty) |
[ X ] TAK [ ] NIE |
2. Czy podmiot posiada urządzenia lub środki techniczne do obsługi osób słabosłyszących, takich jak np. pętle indukcyjne, systemy FM, systemy na podczerwień (IR), systemy Bluetooth? |
[ ] TAK [ X ] NIE |
W przypadku zaznaczenia odpowiedzi „TAK” – prosimy o podanie liczby posiadanych urządzeń lub środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących: |
|
Liczba prowadzonych przez podmiot stron internetowych: (liczba ta powinna być zgodna z sumą stron internetowych wykazanych w Dziale 2) |
2 |
3. Czy podmiot zapewnia na tej stronie internetowej (tych stronach internetowych) informację o zakresie swojej działalności (głównych zadaniach podmiotu) w postaci: (zaznaczyć jedną odpowiedź dla każdego sposobu/środka wymienionego w podpunktach a–c) |
|
a. tekstu odczytywalnego maszynowo? |
[ X ] TAK [ ] NIE [ ] Na części stron tak, na części nie |
W przypadku odpowiedzi „Na części stron tak, na części nie” – prosimy o podanie liczby stron, na których podmiot zapewnia informację o zakresie swojej działalności w postaci tekstu odczytywalnego maszynowo: |
|
b. nagrania treści w polskim języku migowym (PJM) w postaci pliku wideo? |
[ ] TAK [ X ] NIE [ ] Na części stron tak, na części nie |
W przypadku odpowiedzi „Na części stron tak, na części nie” – prosimy o podanie liczby stron, na których podmiot zapewnia informacje o zakresie swojej działalności w postaci nagrania treści w polskim języku migowym: |
|
c. informacji w tekście łatwym do czytania (ETR)? |
[ ] TAK [ X ] NIE [ ] Na części stron tak, na części nie |
W przypadku odpowiedzi „Na części stron tak, na części nie” – prosimy o podanie liczby stron, na których podmiot zapewnia informacje o zakresie swojej działalności w postaci informacji w tekście łatwym do czytania: |
|
4. Czy podmiot zapewniał w okresie sprawozdawczym – tj. od 20.09.2019 r. do 01.01.2021 r. – na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami możliwość komunikacji w formie określonej w tym wniosku? (proszę zaznaczyć jedną odpowiedź) |
[ ] TAK [ X ] NIE |
W przypadku odpowiedzi „TAK” – prosimy o podanie poniżej dodatkowych informacji: |
|
Liczba wniosków – ogółem: |
|
Nazwy użytych form komunikacji określonych we wnioskach ze wskazaniem liczby użyć każdej z tych form: (wpisać słownie np. alfabet Lorma - 1 raz, druk w alfabecie Braille’a - 3 razy) |
Dział 4. Informacja o dostępie alternatywnym
Uwaga: poniższe pytania odnoszą się do okresu sprawozdawczego – tj. od 20.09.2019 r. do 01.01.2021 r.
1. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w postaci wsparcia innej osoby? (proszę zaznaczyć jedną odpowiedź) |
[ ] TAK [ X ] NIE |
W przypadku odpowiedzi „TAK” – prosimy o podanie poniżej dodatkowych informacji: |
|
Liczba przypadków zastosowania dostępu alternatywnego w postaci wsparcia innej osoby: |
|
Uzasadnienie zastosowania tego rodzaju dostępu alternatywnego |
|
2. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w postaci wsparcia technologicznego, w tym z wykorzystaniem nowoczesnych technologii? (proszę zaznaczyć jedną odpowiedź) |
[ ] TAK [ X ] NIE |
W przypadku odpowiedzi „TAK” – prosimy o podanie poniżej dodatkowych informacji: |
|
Liczba przypadków zastosowania dostępu alternatywnego w postaci wsparcia technologicznego: |
|
Uzasadnienie zastosowania tego rodzaju dostępu alternatywnego |
|
3. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w postaci zmian w organizacji funkcjonowania podmiotu? (proszę zaznaczyć jedną odpowiedź) |
[ ] TAK [ X ] NIE |
W przypadku odpowiedzi „TAK” – prosimy o podanie poniżej dodatkowych informacji: |
|
Liczba przypadków zastosowania dostępu alternatywnego w postaci zmian w organizacji funkcjonowania podmiotu: |
|
Uzasadnienie zastosowania tego rodzaju dostępu alternatywnego |
|
4. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w sposób inny niż wymienione wyżej? (proszę zaznaczyć jedną odpowiedź) |
[ ] TAK [ X ] NIE |
W przypadku odpowiedzi „TAK” – prosimy o podanie poniżej dodatkowych informacji: |
|
Liczba przypadków zastosowania dostępu alternatywnego w sposób inny niż |
wyrnienione wyzej: |
|
Na czyrn polega!o zapewnienie dost pu alternatywnego w spos6b inny niz wyrnienione wyzej: |
|
Uzasadnienie zastosowania tego rodzaju dost pu alternatywnego |
Adres źródłowy: https://mlawa.pl/artykul/raport-o-stanie-zapewnienia-dostepnosci-podmiotu-publicznego