Opublikowane na: Mława (mlawa.pl)
Autor: Agnieszka Puzio-Dębska
„Czad i ogień. Obudź czujność" – konkurs na spot reklamowy
Co robić podczas pożaru, jak pomóc osobie, która zatruła się tlenkiem węgla, dlaczego warto mieć czujkę tlenku węgla w domu – to tematy, które można pokazać w spocie reklamowym. Konkurs skierowany jest do uczniów szkół gimnazjalnych oraz ponadgimnazjalnych.
W konkursie Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji mogą wziąć udział przedstawiciele szkół, reprezentowani przez grupy składające się z dowolnej liczby uczniów oraz co najmniej jednego dorosłego opiekuna. Nagrania, nie mogą przekraczać 40 sekund.
Zwycięzców wyłoni Komisja Konkursowa składająca się z ekspertów z MSWiA oraz przedstawiciela Państwowej Straży Pożarnej. Najlepsze prace zostaną uhonorowane, a placówki oświatowe, z których spoty pochodzą, otrzymają nagrody pieniężne:
Za zajęcie pierwszego miejsca – 5 000 zł,
Za zajęcie drugiego miejsca – 4 000 zł,
Za zajęcie trzeciego miejsca – 3 000 zł,
2 wyróżnienia po 1000 zł.
Zwycięskie spoty będą promowane również w mediach.
Termin składania prac upływa 23 listopada 2016 roku. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi w grudniu.
Szczegółowe informacje o konkursie można uzyskać w Departamencie Komunikacji Społecznej MSWiA pod numerem telefonu 22 601 49 45 lub adresami e-mail: lukasz [dot] ramatowski[3][2]mswia [dot] gov [dot] pl i juliusz [dot] karpinski[3][2]mswia [dot] gov [dot] pl.
Według badań Ministerstwa 41% Polaków twierdzi, że potrafi rozpoznać czad. Niepokojące jest to, że aż co czwarty Polak myśli, że czad można poznać po zapachu lub po dymie. Warto więc ciągle przypominać, że czad jest bezwonny i bezbarwny. Tylko co piąty Polak wie, że czad można wykryć za pomocą specjalnych czujników.
Dane PSP przedstawione na odprawie są alarmujące. W sezonie grzewczym od września 2015 do końca marca 2016 ponad 2229 osób uległo podtruciu tlenkiem węgla i wymagało długiej hospitalizacji, a 50 zmarło. Od września tego roku 169 osób zostało poszkodowanych, 1 osoba zmarła. Liczby dotyczące pożarów w budynkach mieszkalnych są jeszcze wyższe. W poprzednim sezonie grzewczym od września 2015 do końca marca 2016 2201 osób zostało rannych, a 304 zginęły. Od września tego roku 437 osób zostało rannych, natomiast 40 osób zginęło.
[4]
Adres źródłowy: https://mlawa.pl/artykul/czad-i-ogien-obudz-czujnosc-konkurs-na-spot-reklamowy