Mława[0]

Opublikowane na: Mława (mlawa.pl)

Autor: root@npc.pl


CZY POLSCY PRZEDSIĘBIORCY TWORZĄ STRATEGIĘ?

Publikowane od
Publikowane do


Firmy najczęściej identyfikują sens i cel działalności z zapewnieniem przychodów ze sprzedaży oraz zysków.
Dotychczas przedsiębiorstwa w okresie recesji najczęściej stosują sprawdzone metody, tzn. ograniczają koszty, wstrzymują się z inwestycjami, prowadzą zachowawczą politykę kadrową.
Takie zachowawcze działania jeszcze do niedawna przynosiły firmie korzyści, jeśli nie wymierne, w postaci zwiększenia przychodów, to przynajmniej pozwalające na przetrwanie w trudniejszych gospodarczo okresach.
W opinii ekspertów, współczesne wyzwania dla przedsiębiorców to między innymi zmiana sposobu myślenia na temat wizji i zasad funkcjonowania firmy, który będzie uwzględniał konieczność elastycznego dopasowania strategii do zmiennych warunków rynkowych.
Plany strategiczne, o ile istnieją mają zazwyczaj charakter ogólny i nie są oparte na solidnej analizie słabych i mocnych stron firmy. Za strategię jest uważane określenie raczej samej wizji działania niż mierzalnych celów.
Zdecydowana większość firm, które nie mają określonej wizji swojej działalności w żadnej formie, nie potrafiła podać powodu takiego stanu rzeczy. Jest to dość zaskakujący wniosek, który daje sporo możliwości interpretacyjnych można przypuszczać ,że jedną z przyczyn może być niewystarczający stopień umiejętności menadżerskich.
Przedsiębiorcy zapytani o opinię na temat zarządzania strategicznego w tak specyficznym momencie jak okres kryzysu czy też spowolnienia gospodarczego, nie udzielili jednoznacznej odpowiedzi. Część przedsiębiorców uważa, że działanie w oparciu o sformalizowaną strategię utrudniłoby funkcjonowanie, podczas gdy inni są przekonani, że to właśnie jasno sprecyzowany plan jest najlepszym rozwiązaniem w czasach kryzysu.
Wyniki badań wskazują, że polskie firmy skupiają się na przetrzymaniu kryzysu przez tradycyjne, doraźne działania.

Źródło: euro info biuletyn dla małych i średnich przedsiębiorstw.

as


Adres źródłowy: https://mlawa.pl/artykul/czy-polscy-przedsiebiorcy-tworza-strategie