Mława[0]

Opublikowane na: Mława (mlawa.pl)

Autor: root@npc.pl


Rada Miejska w Mławie - Sesja V/2007

Publikowane od
Publikowane do

sygnatura: Sesja V/2007
streszczenie:
źródło: Rada miejska
typ: Sesja
status: Obowiązujący



Godzina od: 13:00
Godzina do: 17:00
Lista obecności

1. Waldemar Henryk Borowski
2. Paweł Brzezik
3. Artur Paweł Dębski
4. Henryk Dzięgielewski
5. Ewa Kępińska
6. Krzysztof Kwiatek
7. Andrzej Lampkowski
8. Krzysztof Ługowski
9. Dariusz Bogumił Majewski
10. Sławomir Markowski
11. Michał Nowakowski
12. Janusz Józef Okoński
13. Piotr Olszewski
14. Leszek Ośliźlok
15. Ryszard Prusinowski
16. Halina Pszczółkowska
17. Janusz Lech Uniewicz
18. Krzysztof Wasiłowski
19. Janusz Wojnarowski
20. Mirosław Zbrzezny


Ogłoszenie

Mława, dnia 7 luty 2007r.




Pan/i
....................................
..........................................



Na podstawie art.20 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990r.
o samorządzie gminnym / Dz.U. z 2001r. Nr 142 poz.1591/

z w o ł u j ę

V SESJĘ RADY MIEJSKIEJ W MŁAWIE


z następującym porządkiem posiedzenia:

1. Otwarcie obrad.
2. Stwierdzenie prawomocności obrad.
3. Wybór Sekretarza Obrad.
4. Przyjęcie protokołu z IV sesji Rady Miejskiej odbytej w dniu
28 grudnia 2006r.
5. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia budżetu miasta Mławy
na rok 2007.
a) przedstawienie projektu uchwały budżetowej wraz
z uzasadnieniem,
b) przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej,
c) przedstawienie opinii stałych Komisji Rady,
d) przedstawienie stanowiska Burmistrza Miasta w sprawie opinii Komisji,
e) dyskusja,
f) głosowanie projektu uchwały budżetowej.
6. Podjęcie uchwały w sprawie poboru opłaty skarbowej w drodze inkasa oraz wyznaczenia inkasentów i określenia wysokości wynagrodzenia za inkaso.
7. Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia taryfy za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków obowiązujące na terenie miasta Mława dla odbiorców usług w zakresie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków świadczonych przez Zakład Wodociągów, Kanalizacji i Oczyszczalnia Ścieków „WOD-KAN” Sp. z o.o w Mławie.
8. Podjęcie uchwały w sprawie najniższego wynagrodzenia zasadniczego oraz wartości jednego punktu w złotych dla pracowników nie będących nauczycielami szkół i przedszkoli prowadzonych przez Miasto Mława.
9. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia na terenie miasta Mławy liczby punktów sprzedaży napojów alkoholowych zawierających powyżej 4,5% alkoholu / z wyjątkiem piwa / przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży oraz w miejscu sprzedaży.
10.Podjęcie uchwały w sprawie miejskiego programu profilaktyki
i rozwiązywania problemów alkoholowych na rok 2007.
11.Podjęcie uchwały w sprawie miejskiego programu
przeciwdziałania narkomanii na rok 2007.
12.Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia
zasadniczego oraz wartości jednego punktu w złotych dla
pracowników Miejskiej Służby Drogowej w Mławie
Uniszki Cegielnia 30.
13.Podjęcie uchwały w sprawie określenia górnych stawek opłat za
usługi usuwania odpadów z nieruchomości.
14.Podjęcie uchwały w sprawie zawarcia umowy na wspólną
realizację zadania „Przebudowa skrzyżowania drogi wojewódzkiej
nr 544 / ul. Piłsudskiego / z drogą powiatową / ul. Napoleońską /
i ul. nowoprojektowaną.
15.Podjęcie uchwały w sprawie określenia zadań realizowanych
w 2007r.w ramach czynów społecznych.
16.Podjęcie uchwały w sprawie nadania nazwy ulicy.
17.Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży nieruchomości komunalnej.
18.Podjęcie uchwały w sprawie powołania Kierownika
Urzędu Stanu Cywilnego.
19.Przedstawienie przez Przewodniczących Komisji planów pracy
stałych Komisji Rady na rok 2007.
20.Informacja z wykonania uchwał Rady Miejskiej podjętych
na I, II, III i IV sesji Rady Miejskiej.
21.Informacja Burmistrza Miasta Mławy z działalności za okres
między sesjami.
22.Interpelacje , wolne wnioski i zapytania.
23.Zamknięcie obrad sesji Rady Miejskiej.



Sesja Rady Miejskiej odbędzie się w dniu 15 lutego 2007r.
/ czwartek / o godz.13oo w sali Miejskiego Domu Kultury
ul. Stary Rynek .


Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej
mgr Janusz Uniewicz


Porządek

1. Otwarcie obrad.
2. Stwierdzenie prawomocności obrad.
3. Wybór Sekretarza Obrad.
4. Przyjęcie protokołu z IV sesji Rady Miejskiej odbytej w dniu
28 grudnia 2006r.
5. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia budżetu miasta Mławy
na rok 2007.
a) przedstawienie projektu uchwały budżetowej wraz
z uzasadnieniem,
b) przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej,
c) przedstawienie opinii stałych Komisji Rady,
d) przedstawienie stanowiska Burmistrza Miasta w sprawie opinii Komisji,
e) dyskusja,
f) głosowanie projektu uchwały budżetowej.
6. Podjęcie uchwały w sprawie poboru opłaty skarbowej w drodze inkasa oraz wyznaczenia inkasentów i określenia wysokości wynagrodzenia za inkaso.
7. Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia taryfy za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków obowiązujące na terenie miasta Mława dla odbiorców usług w zakresie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków świadczonych przez Zakład Wodociągów, Kanalizacji i Oczyszczalnia Ścieków „WOD-KAN” Sp. z o.o w Mławie.
8. Podjęcie uchwały w sprawie najniższego wynagrodzenia zasadniczego oraz wartości jednego punktu w złotych dla pracowników nie będących nauczycielami szkół i przedszkoli prowadzonych przez Miasto Mława.
9. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia na terenie miasta Mławy liczby punktów sprzedaży napojów alkoholowych zawierających powyżej 4,5% alkoholu / z wyjątkiem piwa / przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży oraz w miejscu sprzedaży.
10.Podjęcie uchwały w sprawie miejskiego programu profilaktyki
i rozwiązywania problemów alkoholowych na rok 2007.
11.Podjęcie uchwały w sprawie miejskiego programu
przeciwdziałania narkomanii na rok 2007.
12.Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia
zasadniczego oraz wartości jednego punktu w złotych dla
pracowników Miejskiej Służby Drogowej w Mławie
Uniszki Cegielnia 30.
13.Podjęcie uchwały w sprawie określenia górnych stawek opłat za
usługi usuwania odpadów z nieruchomości.
14.Podjęcie uchwały w sprawie zawarcia umowy na wspólną
realizację zadania „Przebudowa skrzyżowania drogi wojewódzkiej
nr 544 / ul. Piłsudskiego / z drogą powiatową / ul. Napoleońską /
i ul. nowoprojektowaną.
15.Podjęcie uchwały w sprawie określenia zadań realizowanych
w 2007r.w ramach czynów społecznych.
16.Podjęcie uchwały w sprawie nadania nazwy ulicy.
17.Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży nieruchomości komunalnej.
18.Podjęcie uchwały w sprawie powołania Kierownika
Urzędu Stanu Cywilnego.
19.Przedstawienie przez Przewodniczących Komisji planów pracy
stałych Komisji Rady na rok 2007.
20.Informacja z wykonania uchwał Rady Miejskiej podjętych
na I, II, III i IV sesji Rady Miejskiej.
21.Informacja Burmistrza Miasta Mławy z działalności za okres
między sesjami.
22.Interpelacje , wolne wnioski i zapytania.
23.Zamknięcie obrad sesji Rady Miejskiej.


Protokół

PROTOKÓŁ Nr V / 2007

z obrad sesji Rady Miejskiej w Mławie
odbytej w dniu 15 lutego 2007r.
w sali Miejskiego Domu Kultury




Obrady piątej sesji piątej kadencji samorządu 2006-2010 otworzył Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Janusz Uniewicz o godz. 13oo.

Powitał serdecznie Burmistrza Miasta Sławomira Kowalewskiego, Panie i Panów Radnych, Sekretarza Miasta , Skarbnika Miasta, Przewodniczących Zarządów Osiedli, naczelników wydziałów, prezesów i kierowników jednostek podległych, przedstawicieli prasy lokalnej oraz mieszkańców miasta.

Stwierdził, że na sali jest quorum / 18 radnych / władne do podejmowania prawomocnych uchwał .

Od początku obrad sesji nieobecny był radny Zenon Laskowski.

Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej na Sekretarza Obrad zaproponował radnego Krzysztofa Kwiatka.

Pan Krzysztof Kwiatek wyraził zgodę.

Ponieważ innych kandydatur nie zgłoszono w wyniku jawnego głosowania / 18 głosami za / Sekretarzem Obrad IV sesji Rady Miejskiej został wybrany radny Krzysztof Kwiatek.

Ad. pkt 4

Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej poinformował , że protokoł z IV sesji Rady Miejskiej odbytej w dniu 28 grudnia 2006r. był do wglądu w biurze rady w siedzibie Urzędu Miasta i każdy radny mógł się zapoznać.

Ponieważ uwag nie zgłoszono zaproponował przyjęcie protokołu bez odczytywania.


W wyniku jawnego głosowania Rada Miejska jednogłośnie
/ 18 głosami za / przyjęła protokoł z IV sesji Rady Miejskiej odbytej w dniu
28 grudnia 2006r.

Przewodniczący Rady Miejskiej zapytał, czy są uwagi do porządku obrad sesji.

Burmistrz Miasta Sławomir Kowalewski
zwrócił się z prośbą do Rady o uzupełnienie porządku obrad i jako pkt.19 zgłosił projekt uchwały w sprawie wyborów do organów osiedli.
Wyjaśnił , że kadencja Zarządów Osiedli trwa 4 lata i do dnia 31 kwietnia 2007r. należałoby przeprowadzić wybory. Zatwierdzenie tego projektu uchwały umożliwiłoby rozpoczęcie prac organizacyjnych.

Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej poddał pod głosowanie wniosek Burmistrza Miasta o wprowadzenie do porządku obrad jako
pkt.19 projektu uchwały w sprawie wyborów do organów osiedli.

Rada Miejska w głosowaniu jawnym jednogłośnie
/18 głosami za/ przegłosowała wniosek Burmistrza Miasta w w/w sprawie.

Następnie Rada Miejska również w głosowaniu jawnym jednogłośnie / 18 głosami za / przyjęła porządek obrad sesji po wprowadzonej zmianie.

Ad. pkt 5

Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Janusz Uniewicz poinformował ,że kolejny punkt porządku obrad sesji dotyczy uchwalenia budżetu miasta na 2007r. Jest to bardzo obszerny punkt i zgodnie z zapisem w porządku obrad nastąpi procedowanie nad projektem uchwały.
O przedstawienie projektu uchwały wraz z uzasadnieniem poprosił Burmistrza Miasta .

Burmistrz Miasta Sławomir Kowalewski
nadmienił , że przypadł mu obowiązek, a zarazem i zaszczyt przedstawienia projektu uchwały wraz z autopoprawką w celu przyjęcia budżetu miasta na 2007r. wykonując tym samym postanowienia ustawy o samorządzie gminnym.
Na wstępie swojego wystąpienia zaznaczył, iż projekt uchwały był przedmiotem posiedzeń Komisji Rady oraz konsultacji z Przewodniczącymi Zarządów Osiedli.
Opracowując projekt budżetu na 2007r. posłużono się oceną wykonania budżetu za 10 miesięcy 2006r. W oparciu o uzyskane za ten okres wyniki oszacowano wielkości poszczególnych wpływów i wydatków, zachowując obowiązujące zasady planowania budżetowego.

Przy opracowywaniu projektu budżetu uwzględniono także takie uwarunkowania jak:
- stan organizacyjny podległych jednostek, ceny towarów, koszty usług i stawek wynagrodzenia obowiązujących w 2006r.,
- istniejące na koniec 2006r. zadania inwestycyjne, których realizacja winna być kontynuowana w 2007r.,
- wielkość zatrudnienia na koniec października 2006r

W strukturze dochodów i wydatków budżetowych uwzględniono subwencje oraz dotacje, w tym z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na budowę drogi dla potrzeb obsługi dzielnicy przemysłowej w wysokości 5.448.643,26zł.
W ogólnym planie dochodów budżetowych wielkość dotacji i subwencji wynosi 36%. Subwencja ogólna w 2007r. jest niższa od subwencji przyznanej na 2006r. o kw. 1.078.419zł, natomiast subwencja oświatowa wyższa o kw. 686.831 zł czyli o 5,5%.
Znaczącym dochodem w budżecie miasta jest udział w podatku dochodowym od osób fizycznych tzw.PIT, który wynosi 13.750.203 zł i jest wyższy od udziału w roku 2006 o 3.368.778 zł tj. o ponad 32%.
Wyszacowane dochody realizowane przez Urząd Miasta, wykonywane przez Urząd Skarbowy i przekazywane w formie udziałów oraz subwencje z Ministerstwa Finansów i dotacje z Urzędu Wojewódzkiego i Starostwa Powiatowego wynoszą 64.077.503zł. Na tę wielkość zaplanowanych dochodów ustalono w poszczególnych działach wydatki na w/w kwotę.
Porównując ten projekt budżetu z budżetem wyjściowym na 2006r. stwierdził znaczący wzrost dochodów o 19,4% oraz wydatków o 8,2%.
/ szczegółowe przedstawienie przeznaczenia środków finansowych w poszczególnych działach przedstawia załącznik do niniejszego
protokołu /.

Kończąc wystąpienie stwierdził, iż projekt budżetu na 2007r. jest planem wstępnym dla rozpoczętej kadencji samorządu. Będzie wymagał znacznego wysiłku zarówno ze strony pracowników Urzędu jak i jednostek organizacyjnych, aby właściwie przygotować się do absorpcji środków z Unii Europejskiej i Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Nie przewiduje zaspokojenia wszystkich bardzo pilnych i niezbędnych potrzeb, nie mniej jednak rozpoczęcie budowy obwodnicy dzielnicy przemysłowej, przebudowa ul.Napoleońskiej, budowa budynku socjalnego przy ul.Torfa Załeskiego i Napoleońskiej oraz budowa 63 mieszkań w ramach TBS są zadaniami bardzo ważnymi i długo oczekiwanymi przez mieszkańców.
Zaznaczył , że ten budżet zostanie poddany również analizie przez mieszkańców Mławy. Zaznaczył też, że z tego budżetu nie jest zadowolony ani Burmistrz, ani Skarbnik , Radni na pewno też. Nie mniej wcześniejsza diagnoza pozwoliła w takiej, a nie innej właśnie formie przedłożyć ten budżet do realizacji w 2007r.

Podziękował Komisjom Rady za wnikliwe analizowanie projektu budżetu i wyrażone w tej sprawie opinie i zwrócił się do Wysokiej Rady o jego uchwalenie wraz z autopoprawką. Przedstawiony projekt budżetu uzyskał również pozytywną opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej.

Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej odczytał Uchwałę Nr 327/C/2006 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Warszawie z dnia 30 listopada 2006r. w sprawie wydania pozytywnej opinii o przedłożonym przez Burmistrza Miasta Mławy projekcie uchwały budżetowej na rok 2007 wraz z informacją o stanie mienia komunalnego, prognozą długu i objaśnieniami.

Projekt uchwały poddany był szczegółowej analizie stałych Komisji Rady i uzyskał pozytywną opinię Komisji ds. Rodziny i Spraw Społecznych, Bezpieczeństwa Publicznego i Ochrony Przeciwpożarowej, Oświaty, Kultury i Sportu, Budownictwa, Gospodarki Komunalnej, Rolnictwa i Ochrony Środowiska wraz z autopoprawką w dziale 700 i 710 oraz Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Rady Miejskiej.

Skarbnik Miasta Henryk Antczak
poinformował , że projekt budżetu wraz z autopoprawką uległ niewielkiej korekcie wynikającej z następujących powodów:
1. wystąpienia z pismem Dyrektor MPS Nr 3 o uwzględnienie niezbędnych pilnych do wykonania prac, które zaakceptował Burmistrz Miasta – kw.25 tyś.zł,
2. zwiększenia środków na przebudowę sieci wodociągowej na osiedlu OKM
o kw. 50 tyś.zł
3. w dziale „działalność usługowa” na wniosek Naczelnika Polaka część środków przeznaczono na § 417 tj. na umowy zlecenia.

Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej poinformował , że ostatnim
podpunktem jest dyskusja , prosi radnych o zabieranie głosu.

Radny Henryk Dzięgielewski
prosił Burmistrza o zwrócenie uwagi na zagospodarowanie kw. 310 tyś.zł / str.6 §10 /, jest to duża kwota.

Burmistrz Miasta zapewnił , że zgodnie z sugestią radnego zwróci szczególną uwagę na wykorzystanie środków w § 10. Została przeprowadzona wstępna analiza i przygotowany program wydatków będzie pod kontrolą. Na dzień dzisiejszy nie stwierdził żadnych nieprawidłowości.

Radna Halina Pszczółkowska
nadmieniła , że wizerunek placówek oświatowych znacznie się poprawił. Systematycznie również powiększa się zaplecze materialne szkół i przedszkoli, ale wynagrodzenie osobowe pracowników obsługi oraz dodatek za wychowawstwo nie zmienia się. Proponuje przesunięcie środków z innych paragrafów i przeznaczenie na zwiększenie tego dodatku. Porównując ościenne gminy jesteśmy chyba na końcu.

Radny Krzysztof Ługowski
w październiku ubiegłego roku przy konstruowaniu budżetu dyrektorzy placówek oświatowych w uzgodnieniu z burmistrzem zaplanowali w swoich budżetach właśnie w tym dziale dodatkowe środki / chyba przeciętnie 150 zł na etat / poza podwyżką. Czy ten zamiar jest nadal podtrzymywany i po uchwaleniu budżetu nastąpi realizacja.

Burmistrz Miasta Sławomir Kowalewski
wyjaśnił , że wspólnie z nauczycielami z ogromną nadzieją oczekuje na ostateczną decyzję Ministra Edukacji Narodowej w sprawie podwyżek. Towarzyszy temu daleki optymizm i znajdzie to odzwierciedlenie przede wszystkim w zwiększeniu subwencji oświatowej na wynagrodzenie nauczycieli.
Zostanie przygotowany regulamin wynagradzania nauczycieli.
Zgadza się z uwagą Radnej Haliny Pszczółkowskiej odnośnie dodatku, którego wysokość na pewno nie motywuje do zwiększonej i wytężonej pracy. Nasze analizy i plany zmierzają w kierunku jego podwyższenia oczekując większego zaangażowania nauczycieli. Jeśli chodzi o administrację i obsługę szkół zostanie przeprowadzona gruntowna analiza i w zależności na możliwości zostaną podjęte decyzje.

Rada Miejska w głosowaniu jawnym jednogłośnie / 20 głosami za / podjęła
UCHWAŁĘ Nr V / 36 / 2006

w sprawie uchwalenia budżetu miasta Mławy na 2007r.

Ad. pkt 6

Skarbnik Miasta Henryk Antczak przedstawił projekt uchwały w sprawie poboru opłaty skarbowej w drodze inkasa oraz wyznaczenia inkasentów i określenia wysokości wynagrodzenia za inkaso.
Poinformował , że ustawa o opłacie skarbowej ukazała się dopiero 16 listopada 2006r. , krótki był wakacjolegizm i nie udało się przewidzieć wszystkich sytuacji. Na bieżąco również dokonywane są zmiany , wpłynęła oferta z Poczty Polskiej o chęci bycia inkasentami tej opłaty.
Zmiana dotyczy wprowadzenia Starostwa Powiatowego jako inkasentów opłaty skarbowej.

§ 2 otrzymuje brzmienie:
Inkasentami opłaty skarbowej wyznacza się :
a/ Starostwo Powiatowe w Mławie w zakresie spraw będących uprawnieniami Starostwa Powiatowego,
b/ Bank Spółdzielczy w Mławie

Ustala się wynagrodzenie za inkaso w wysokości 5% pobranych opłat i
terminowo przekazywanych do Urzędu Miasta.

Traci moc Uchwała Nr IV/19/2006 RM z dnia 28 grudnia 2006r.
Projekt uchwały był omawiany na posiedzeniu Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Rady Miejskiej i uzyskał pozytywną opinię.
Rada Miejska w głosowaniu jawnym jednogłośnie / 20 głosami za / podjęła
UCHWAŁĘ Nr V / 37 / 2006
w sprawie poboru opłaty skarbowej w drodze inkasa oraz wyznaczenia inkasentów i określenia wysokości wynagrodzenia za inkaso.
Ad. pkt 7
Prezes Zakładu Wodociągów, Kanalizacji i Oczyszczalni Ścieków Marek Dusiński przedstawił projekt uchwał w sprawie zatwierdzenia taryfy za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków obowiązujące na terenie Miasta Mława dla odbiorców usług w zakresie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków świadczonych przez ZWKiOŚ „WOD-KAN” sp. z o.o w Mławie od dnia 1 kwietnia 2007r. do dnia 31 marca 2008r.
Taryfa została sporządzona zgodnie z przepisami ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i przepisami wykonawczymi do tej ustawy przede wszystkim rozporządzeniem Ministra Budownictwa z 28 czerwca 2006r. w sprawie określenia taryf i wzorów wniosków.
Taryfowe ceny dotyczą wszystkich odbiorców usług wodociągowo-kanalizacyjnych świadczonych przez Zakład Wodociągów, z wyłączeniem odbiorców hurtowych i nieczystości ciekłych dowożonych samochodami asenizacyjnymi.
Wielkości opłat za wodę i ścieki kalkulowane są w trosce o prawidłowe funkcjonowanie sieci, urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych dzierżawionych przez Spółkę, a będących własnością gminy. Przyświeca temu nadzieja , że wzrost opłat tj. wody o 8,7% i ścieków o 2,64% pozwoli Zakładowi zrealizować zadania związane z konserwacją i naprawą urządzeń w stopniu niezbędnym do bezawaryjnego działania. Terminowe dokonywanie wpłat przez naszych odbiorców wg. stawek opłat zaproponowanych przez Zarząd Spółki stwarza szansę na regularne wpływy z tytułu dzierżawy majątku i podatków należących do budżetu miasta oraz utrzymanie strategiczne majątku gminy w nie pogorszonym stanie technicznym. Nadal dużym obciążeniem finansowym w roku obowiązywania nowej taryfy będą opłaty związane z korzystaniem ze środowiska i koszty związane z gospodarką osadami.
Na wzrost opłaty za wodę i ścieki będą miały wpływ:
- zakładana inflacja na 2007r. – 1,9%,
- podatek od nieruchomości od budynków, sieci i budowli związanych z produkcją wody i odbiorem ścieków – wzrost o 13,13%,
- wzrost opłaty dzierżawnej za dzierżawione miejskie urządzenia wodociągowe i kanalizacyjne – wzrost o 5%,
- wzrost opłaty związanej z korzystaniem ze środowiska tj. za wydobycie wody, za odprowadzanie ścieków oczyszczonych do rzeki Seracz, za odprowadzenie spalin do powietrza – wzrost o 2,2%.
Każda podwyżka zwiększa koszty utrzymania osób fizycznych prawnych, ale jest ona niezbędna , aby zapewnić właściwą pracę wszystkich urządzeń oraz żeby nie następowało pogorszenie stanu technicznego majątku miasta. Przeciętny miesięczny wzrost kosztów utrzymania cztero osobowej rodziny z tytułu pobierania wody wyniesie – 2,31 zł, a z tytułu pobierania wody i odprowadzania ścieków do kanalizacji miejskiej wyniesie – 3,47%.
Projekt uchwały omawiany był szczegółowo na posiedzeniach wszystkich Komisji Rady i uzyskał pozytywną opinię.
Radny Artur Dębski poinformował, że radni Platformy Obywatelskiej zagłosują przeciwko tej uchwale ponieważ po przedyskutowaniu na Komisjach zauważono, że kalkulacja mogła być przygotowana w wersji bardziej optymistycznej. Założenia zużycia wody i ścieków mogły być przyjęte w wielkości 2006r. Ceny wody i ścieków w naszym mieście wzrastają co roku i chyba z okolicznych gmin są najwyższe.
Prezes „WOD-KAN” Marek Dusiński wyjaśnił , że opracowując kalkulację Spółka bardzo optymistycznie podeszła do ilości sprzedanej wody i odprowadzonych ścieków. Zakładana jest większa ilość sprzedanych ścieków w stosunku do 2006r. Jeśli chodzi o ilość sprzedanej wody trudno jest prognozować , że będzie ona odpowiadać 2006r. Na wysokość stawki za wodę wpływ ma wiele czynników i trudno ją porównywać do innych miast , na pewno nie są w Mławie stawki najwyższe.
Rada Miejska w głosowaniu jawnym / 14 głosami za, 5 przeciw / podjęła
UCHWAŁĘ Nr V / 38 / 2007
w sprawie zatwierdzenia taryfy za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków obowiązujące na terenie miasta Mławy dla odbiorców usług w zakresie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków świadczonych przez Zakład Wodociągów, Kanalizacji i Oczyszczalnia Ścieków „WOD-KAN” sp. z o.o w Mławie
Ad. pkt 8
Naczelnik Wydziału Oświaty Ryszard Staniszewski przedstawił projekt uchwały w sprawie najniższego wynagrodzenia zasadniczego oraz wartości jednego punktu w złotych dla pracowników nie będących nauczycielami szkół i przedszkoli prowadzonych przez Miasto Mława.
Najniższe wynagrodzenie zasadnicze w pierwszej kategorii zaszeregowania określone w tabeli miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego dla pracowników szkół i przedszkoli nie będących nauczycielami stanowiłoby kw. 800 zł., a wartość jednego punktu stanowiącego podstawę do obliczenia miesięcznej stawki wynagrodzenia zasadniczego również dla tych pracowników wynosiłoby 4zł.
Wyżej wymienione stawki przeliczone zostały zgodnie z rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 14 grudnia 1998r. w sprawie sposobu przeliczania przychodu w związku z wprowadzeniem obowiązku opłacania składki na ubezpieczenie społeczne przez ubezpieczonych.
Projekt uchwały omawiany był na posiedzeniu Komisji Oświaty, Kultury i Sportu oraz Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Rady Miejskiej w Mławie.
Rada Miejska w głosowaniu jawnym jednogłośnie / 20 głosami za / podjęła
UCHWAŁĘ Nr V / 39 / 2007
w sprawie najniższego wynagrodzenia zasadniczego oraz wartości jednego punktu w złotych dla pracowników nie będących nauczycielami szkół i przedszkoli prowadzonych przez Miasto Mława
Ad. pkt 9
Danuta Balicka Naczelnik Wydziału Organizacyjnego i Inicjatyw Gospodarczych przedstawiła projekt uchwały w sprawie ustalenia na terenie m.Mławy liczby punktów sprzedaży napojów alkoholowych zawierających powyżej 4,5% alkoholu / z wyjątkiem piwa / przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży oraz w miejscu sprzedaży.
Poinformowała , że ostatnie zwiększenie limitów było w 2003r. i wynosiło 40 punktów, proponowana zmiana dotyczy zwiększenia o 10 punktów czyli byłoby 50 punktów.
Projekt uchwały omawiany był na posiedzeniu Komisji ds. Rodziny i Spraw Społecznych, Komisji Oświaty, Kultury i Sportu i uzyskał pozytywną opinię.
Komisja Bezpieczeństwa Publicznego i Ochrony Przeciwpożarowej Rady Miejskiej pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały z uwzględnieniem wniosku dotyczącego zwiększenia ilości punktów sprzedaży napojów alkoholowych o 15 , czyli byłoby 55.
Radna Halina Pszczółkowska prosi o informację , czy są zainteresowani uzyskaniem zezwolenia na sprzedaż alkoholu. Osobiście i jako Przewodnicząca Komisji Rodziny jest przeciwna. Uważa , że zwiększanie ilości punktów nie zapobiega profilaktyce, która będzie podejmowana na dzisiejszej sesji.
Burmistrz Miasta Sławomir Kowalewski wyjaśnił , że jest bardzo duże zainteresowanie sprzedażą i w związku z tym chodzi o to, aby zwiększyć dostępność. Potrzeba nabywania i spożywania w miejscach publicznych bądź indywidualnie w domach jest na wysokim poziomie. Jest ścisła współpraca z Policją , która likwiduje nielegalne miejsca spożywania alkoholu i regularnie jest ten fakt publikowany w lokalnych mediach. Poza tym uczulani są sprzedawcy o zakazie sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim. Takie działania podejmuje również Miejska Komisji Alkoholowa w celu eliminacji tego typu przypadków. Przybywa lokali handlowych spożywczych i kierowane są zapytania co trzeba zrobić żeby uzyskać zezwolenia na sprzedaż alkoholu. Wychodząc naprzeciw potrzebom przy jednoczesnym szczegółowym nadzorze służb do tego upoważnionych zasadne jest rozszerzenie ilości punków sprzedaży alkoholu. Nadmienił , że była nawet propozycja zwiększenia o 20 punktów, decyzja należy do Rady.
Przewodniczący Rady Miejskiej Janusz Uniewicz poddał pod głosowanie wniosek Komisji Bezpieczeństwa Publicznego i Ochrony Przeciwpożarowej w sprawie zwiększenia ilości punktów sprzedaży napojów alkoholowych powyżej 4,5% / z wyjątkiem piwa / przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży do 55.

Rada Miejska w głosowaniu jawnym / 9 głosów za , 8 przeciw , 3 wstrzymujące / przegłosowała wniosek w w/w sprawie.

Następnie Rada Miejska w głosowaniu jawnym / 10 głosów za, 5 przeciw, 5 wstrzymujących / wraz z autopoprawką w § 1 podjęła

UCHWAŁĘ Nr V / 40 / 2007
w sprawie ustalenia na terenie miasta Mławy liczby punktów sprzedaży napojów alkoholowych zawierających powyżej 4,5% alkoholu / z wyjątkiem piwa / przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży oraz w miejscu sprzedaży
Ad. pkt 10
Kierownik Punktu Konsultacyjno-Informacyjnego ds. Uzależnień Ewa Siemiątkowska przedstawiła projekt uchwały w sprawie miejskiego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych na rok 2007.
Celem miejskiego programu jest zmniejszenie szkód zdrowotnych i społecznych związanych z używaniem alkoholu oraz zwiększenie świadomości społecznej w zakresie profilaktyki uzależnień.
Zadania szczegółowe Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych są zadaniami własnymi gminy wynikającymi z ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi oraz ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie i należy do nich:
1.Zwiększanie dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych od alkoholu.
2.Udzielanie rodzinom, w których występują problemy alkoholowe, pomocy psychospołecznej i prawnej, a w szczególności ochrony przed przemocą w rodzinie.
3.Prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii, w szczególności dla dzieci i młodzieży, w tym prowadzenie pozalekcyjnych zajęć sportowych, a także działań na rzecz dożywiania dzieci uczestniczących w pozalekcyjnych programach opiekuńczo-wychowawczych i socjoterapeutycznych.
4.Wspomaganie działalności instytucji, stowarzyszeń i osób fizycznych, służącej rozwiązywaniu problemów alkoholowych.
5.Podejmowanie interwencji w związku z naruszeniem przepisów określonych w art.131 i 15 ustawy oraz występowanie przed sądem w charakterze oskarżyciela publicznego.
Członkom MKRPA za wykonywanie czynności wynikających z Ustawy o Wychowaniu w Trzeźwości i Przeciwdziałaniu Alkoholizmowi przysługuje miesięczny ryczałt w wysokości 30% wynagrodzenia określonego w oparci o przepisy z dnia 10 października 2002r, o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz.U NR 200 poz.1679) z późn. zmianami.
Przewodniczący MKRPA otrzymuje miesięczny ryczałt w wysokości 35% minimalnego wynagrodzenia. Wydatki z tytułu wynagrodzenia członków Komisji realizowane są z budżetu Miasta.
Projekt uchwały uzyskał pozytywną opinię Komisji ds. Rodziny i Spraw Społecznych, Komisji Oświaty, Kultury i Sportu, Komisji Bezpieczeństwa Publicznego i Ochrony Przeciwpożarowej oraz Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Rady Miejskiej.
Radny Henryk Dzięgielewski prosi o podanie składu osobowego i funkcji Miejskiej Komisji Rozwiązywanie Problemów Alkoholowych. Poruszył również sprawę nielegalnej sprzedaży alkoholu w budynku przy ul. Padlewskiego.
Kierownik Punktu Ewa Siemiątkowska wyjaśniła , że Komisja ta powoływana jest zarządzeniem Burmistrza i nie pamięta wszystkich nazwisk. Na pewno są to pedagodzy, kurator zawodowy , Komendant Policji, pracownik MOPS i Urzędu Miasta. Jeśli chodzi o nielegalny punkt sprzedaży alkoholu po Pana interwencji na Komisji Rady została powiadomiona Policja o takowym podejrzeniu.
Burmistrz Miasta Sławomir Kowalewski wyjaśnił , że Pani Ewa Siemiątkowska nie jest osobą upoważnioną do ścigania osób trudniących się takim procederem. Do tego upoważnione są organy ścigania czyli Policja i tak się na szczęście stało, że Pan Komendant Policji jest Zastępcą Przewodniczącego Komisji Alkoholowej. Nadmienił , że jest to doskonałe grono mające doświadczenie jeśli chodzi o pracę w tej Komisji. Na spotkaniu w Punkcie Konsultacyjnym były prowadzone rozmowy na ten temat , który jak wszyscy wiemy jest tematem bardzo trudnym i nie da się go rozwiązać z dnia na dzień. Poinformował o działaniach podjętych przez Policję w celu ograniczenie tego precederu. Pani Kierownik Punktu zajmuje się dziećmi i młodzieżą z domów których ten problem dotknął. Duże pieniądze wpływające z tzw.korkowego do tej Komisji są dospożytkowania na niezbędne szkolenia w celu działania zgodnie z prawem. Współpraca Punktu i Komisji jest dobra i czas pokaże na ile skuteczna aby problem ten nie występował.
Rada Miejska w głosowaniu jawnym jednogłośnie / 20 głosami za / podjęła
UCHWAŁĘ Nr V / 41 / 2007
w sprawie miejskiego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych na rok 2007
Ad. pkt 11
Projekt uchwały w sprawie miejskiego programu przeciwdziałania narkomanii na rok 2007 przedstawiła również Kierownik Punktu Ewa Siemiątkowska. Celem programu jest ograniczenie rozmiarów zdrowotnych i psychospołecznych związanych z używaniem narkotyków na terenie Miasta Mławy.
Działania zawarte w Miejskim Programie Przeciwdziałania Narkomanii są zadaniami własnymi gminy wynikającymi z ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii i należą do nich:
1.Zwiększenie dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych i osób zagrożonych uzależnieniem.
2.Udzielanie rodzinom, w których występują problemy narkomanii, pomocy psychospołecznej i prawnej.
3.Prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej, edukacyjnej oraz szkoleniowej w zakresie rozwiązywania problemów narkomanii, w szczególności dla dzieci i młodzieży, w tym prowadzenie zajęć sportowo-rekreacyjnych dla uczniów, a także działań na rzecz dożywiania dzieci uczestniczących w pozalekcyjnych programach opiekuńczo-wychowawczych i socjoterapeutycznych.
4.Wspomaganie działalności instytucji, organizacji pozarządowych i osób fizycznych, służących rozwiązywaniu problemów narkomanii.
Zadania związane z przeciwdziałaniem narkomanii finansowane są ze środków uzyskanych z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i środków z budżetu miasta.
Projekt uchwały omawiany był na posiedzeniu Komisji ds. Rodziny i Spraw Społecznych. Komisji Oświaty, Kultury i Sportu, Komisji Bezpieczeństwa Publicznego i Ochrony Przeciwpożarowej oraz Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Rady Miejskiej.

Rada Miejska w głosowaniu jawnym jednogłośnie
/ 19 głosami za, 1 przeciw / podjęła

UCHWAŁĘ Nr V / 42 / 2007

w sprawie miejskiego programu przeciwdziałania narkomanii
na rok 2007

Ad. pkt 12

Projekt uchwały w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego oraz wartości jednego punktu w złotych dla pracowników Miejskiej Służby Drogowej w Mławie Uniszki Cegielnia 30 przedstawiła Naczelnik Wydziału GKiM Urszula Aptowicz.

Wartość najniższego wynagrodzenia zasadniczego stanowiłaby kwotę 530,zł, a wartość jednego punktu stanowiącego podstawę do obliczenia miesięcznej stawki wynagrodzenia zasadniczego dla pracowników MSD wynosiłaby 5 zł.

Projekt uchwały nie był przedmiotem obrad Komisji Rady.

Rada Miejska w głosowaniu jawnym jednogłośnie / 20 głosami za / podjęła

UCHWAŁĘ Nr V / 43 / 2007

w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego oraz wartości jednego punktu w złotych dla pracowników Miejskiej Służby Drogowej w Mławie Uniszki Cegielnia 30

Ad. pkt 13

Projekt uchwały w sprawie określenia górnych stawek opłat za usługi usuwania odpadów z nieruchomości przedstawiła również Urszula Aptowicz Naczelnik WGKiM.

Zgodnie z nowym brzmieniem art.6 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminie Rada w drodze uchwały określa górne stawki opłat ponoszone przez właścicieli nieruchomości.
Właściciele obowiązani są do okazania stosownej umowy i rachunków za korzystanie z takich usług.

Górne stawki opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za usługi odbierania odpadów komunalnych oraz opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych wynosiłyby :
- za odbiór odpadów komunalnych – 60 zł,
- za wywóz nieczystości płynnych ze zbiorników bezodpływowych i ich transport do punktu zlewnego – 16 zł za 1m2.

Projekt uchwały uzyskał pozytywną opinię Komisji Budownictwa, Gospodarki Komunalnej, Rolnictwa i Ochrony Środowiska oraz Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Rady Miejskiej.

Rada Miejska w głosowaniu jawnym jednogłośnie / 20 głosami za / podjęła

UCHWAŁĘ Nr V / 44 / 2007

w sprawie określenia górnych stawek opłat za usługi usuwania odpadów z nieruchomości


Ad. pkt 14

Naczelnik Wydziału Inwestycji i Promocji Krzystof Jaros przedstawił projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie przez Burmistrza Miasta umowy z Mazowieckim Zarządem Dróg Wojewódzkich na wspólną realizację zadania dotyczącego przebudowy skrzyżowania drogi wojewódzkiej nr 544 / ul. Piłsudskiego / z drogą powiatową / ul. Napoleońska / i ul. nowoprojektowaną.
Uchwała ma na celu uregulowanie wzajemnych stosunków stron, które uczestniczą w tej inwestycji.

Projekt uchwały uzyskał pozytywną opinię Komisji Budownictwa, Gospodarki Komunalnej , Rolnictwa i Ochrony Środowiska oraz Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Rady Miejskiej.


Rada Miejska w głosowaniu jawnym jednogłośnie / 20 głosami za / podjęła





UCHWAŁĘ NR V / 46 / 2007

w sprawie zawarcia umowy na wspólną realizację zadania „Przebudowa skrzyżowania drogi wojewódzkiej nr 544 / ul. Piłsudskiego / z drogą powiatową / ul. Napoleońską / i ul. nowoprojektowaną

Ad. pkt 15

Projekt uchwały w sprawie określenia zadań realizowanych w 2007r. w ramach czynów społecznych przedstawił również Naczelnik Wydziału Inwestycji i Promocji. Podstawą realizacji tej uchwały jest przyjęta na dzisiejszej sesji uchwała dotycząca uchwalenia budżetu na rok bieżący, a także ustawa o samorządzie gminnym oraz zapisy uchwały RM z 1999r. w sprawie organizowanie czynów społecznych i pomocy gminy w ich realizacji.

Proponuje przyjąć do realizacji w 2007r. następujące zadania :
- budowa sieci wodociągowej od Osiedla Młodych do ul. Napoleońskiej,
- budowa sieci wodociągowej do działek budowlanych przy ul. 20 Dywizji Wojska Polskiego – odgałęzienie boczne,
- budowa sieci wodociągowej do działki przy ul. Zabrody – odgałęzienie boczne,
- przebudowa sieci wodociągowej na terenie O.K.M.,
- budowa sieci wodociągowej w rejonie ul.Górna/Biskupa Wetmańskiego,
- budowa sieci wodociągowej w ul. Stefana Roweckiego „Grota” / odcinek od ul. Fabrycznej /,
- budowa sieci wodociągowej w ul. Altera,
- budowa kanalizacji sanitarnej w ul. Olsztyńskiej,
- budowa oświetlenia ul.nowoprojektowanej – odgałęzienie boczne od ul. Narutowicza

Świadczenia mieszkańców stanowiące ich udział w inwestycji wynosiłyby 30% i 40 % wartości zadania.

Projekt uchwały omawiany był na posiedzeniu Komisji Budownictwa, Gospodarki Komunalnej, Rolnictwa i Ochrony Środowiska oraz Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Rady Miejskiej i uzyskał pozytywną opinię tych Komisji.

Rada Miejska w głosowaniu jawnym jednogłośnie /20 głosami za/ podjęła

UCHWAŁĘ Nr V / 47 / 2007

w sprawie określenia zadań realizowanych w 2007r. w ramach czynów społecznych

Ad. pkt 16 i 17

Dwa projekty uchwał z zakresu geodezji przedstawił Naczelnik Wydziału Geodezji i Planowania Przestrzennego Marek Polak.

Pierwszy projekt uchwały dotyczy nadania nazwy ulicy
Jana Kochanowskiego ulicy położonej od ul. Gabriela Narutowicza
w kierunku ul. Zacisze.
Propozycja tej nazwy wiąże się z nazwami ulic istniejącymi już na tym osiedlu.

Projekt uchwały uzyskał pozytywną opinię Komisji Budownictwa, Gospodarki Komunalnej, Rolnictwa i Ochrony Środowiska oraz Komisji Oświaty, Kultury i Sportu Rady Miejskiej.

Rada Miejska w głosowaniu jawnym jednogłośnie / 19 głosami za / podjęła

UCHWAŁĘ Nr V / 47 / 2007

w sprawie nadania nazwy ulicy

Drugi projekt uchwały o zmianie uchwały w sprawie sprzedaży nieruchomości komunalnej dotyczy zmiany uchwały Nr XIX/205/2000 podjętej w dniu 29 września 2007r. w taki sposób , że § 1 otrzymałby brzmienie:
„Rada Miejska w Mławie postanawia przenieść własność nieruchomości nr 4144/1 o pow. 37m2, położonej w Mławie przy ul. St.Wigury na rzecz Zbigniewa Wawrzyńskiego , który wybudował na niej budynek handlowy o wartości przenoszącej znacznie wartość zajętej na ten cel działki”. Następuje to na wniosek zainteresowanej osoby, obecnego dzierżawcy tej nieruchomości.

Projekt uchwały uzyskał również pozytywną opinię Komisji Budownictwa, Gospodarki Komunalnej, Rolnictwa i Ochrony Środowiska Rady Miejskiej.

Rada Miejska w głosowaniu jawnym jednogłośnie / 19 głosami za / podjęła

UCHWAŁĘ Nr V / 48 / 2007

o zmianie uchwały w sprawie sprzedaży nieruchomości komunalnej

Ad. pkt 18

Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Janusz Uniewicz o przedstawienie uchwały w sprawie powołania Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego poprosił Burmistrza Miasta.

Burmistrz Miasta Sławomir Kowalewski
poinformował , że osoba na to stanowisko została wyłoniona w drodze konkursu, który został ogłoszony przez Burmistrza Miasta Mławy.
Wpłynęło 28 ofert, 12 spełniało wymogi formalne i spośród nich została wyłoniona jedna osoba i jest nią Pani Marzena Lipińska.

Rada Miejska w głosowaniu jawnym / 18 głosami za , 1 przeciw / podjęła

UCHWAŁĘ Nr V / 49 / 2007

w sprawie powołania Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego

Ad. pkt 19

Sekretarz Miasta Ryszard Bastkowski przedstawił projekt uchwały w sprawie wyboru do organów osiedli.
Poinformował , że na przełomie miesiąca lutego i marca upływa kadencja Zarządów Osiedli i należy przeprowadzić nowe wybory.
Konkretne terminy zebrań zostaną ustalone na spotkaniu z Przewodniczącymi Zarządów Osiedli , a zakładany termin wyborów po konsultacji z Burmistrzem i Przewodniczącym Rady określony został od 1 marca do 15 kwietnia br.

Rada Miejska w głosowaniu jawnym jednogłośnie / 19 głosami za / podjęła

UCHWAŁĘ Nr V / 50 / 2007

w sprawie wyborów do organów osiedli

Ad. pkt 20

Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej poinformował , że na posiedzeniach stałych Komisji Rady zostały przyjęte plany pracy Komisji na rok bieżący.

Przewodniczący poszczególnych Komisji przedstawili plany pracy stanowiące załączniki do protokołu .

Ad. pkt 21

Informacja z wykonania uchwał Rady Miejskiej podjętych na I,II,III i IV sesji Rady Miejskiej została przyjęta bez uwag.

Ad. pkt 22

Burmistrz Miasta Sławomir Kowalewski przedstawił informację z działalności za okres między sesjami.

Poinformował, że głównym zadaniem było rozstrzyganie spraw bieżących. Praktyką jest spotykanie się grona zwanego „kolegium burmistrza” w celu dokonywania analiz umożliwiających następnie podjęcie przez Burmistrza ostatecznej decyzji. Posiedzenia są protokołowane i państwo Radni mogą się z tymi sprawami zapoznać.
Do ważnych spraw zaliczył również wyjazdy osobiście oraz wspólnie ze Skarbnikiem Miasta w celu prezentowania potrzeb mieszkańców Mławy, które powinny się przełożyć na pozyskanie środków.
Kolejną ważną sprawą były odwiedziny w podległych jednostkach w celu zapoznania się z potrzebami i funkcjonowaniem tych jednostek w celu wyrobienia własnej oceny, która pomoże w ulepszeniu ich działalności.
Na zaproszenie Ambasadora Korei w Polsce Burmistrz Mławy skorzystał z zaproszenia i wyjechał do Seulu gdzie reprezentował nie tylko naszą gminę,
ale jak się okazało całą Polskę.

Ad. pkt 23

Interpelacje, wolne wnioski i zapytania.

Głos mogą zabierać radni oraz mieszkańcy miasta.

Radny Artur Dębski
zwrócił się o posadzenie lip przy ul. Jana Kochanowskiego.
Poruszył również sprawę zatrudnienia architekta w mieście, który przeanalizuje również plan zagospodarowania przestrzennego. Mława architektonicznie jest bardzo niespójna.

Pan Stanisław Gorczewski Przewodniczący Z O Nr 6
poruszył następujące sprawy:
- nowelizacji Statutu Osiedla,
- wykonywanie zadań w ramach czynów społecznych,
- materiałów na sesję dla Przewodniczących ZO,
- braku konsultacji w sprawie terminu wyborów do organów osiedli,
- zorganizowania spotkania z Przewodniczącymi ZO,
- brak w budżecie środków na wykonanie kanalizacji w ul. Makowej, Jaśminowej. Witosa.

Burmistrz Miasta Sławomir Kowalewski
poinformował , że w dniu dzisiejszym obraduje komisja urbanistyczna zajmująca się opracowywaniem studium zagospodarowania przestrzennego. Na spotkanie to zostali zaproszeni fachowcy wysokiej klasy min. Pani Dagmara Milczyńska. Jako mieszkaniec Mławy również czuje braki architektoniczne i doprowadzi do tego żeby architekt w naszym mieście się pojawił.
Jeśli chodzi o czyny społeczne jest uchwała , która te kwestie szczegółowo reguluje.

Naczelnik Wydziału Krzysztof Jaros
w ubiegłym roku została wykonana dokumentacja techniczna na budowę jezdni z odwodnieniem ul. Witosa, na kolektor sanitarny w ul. Jaśminowej i Makowej , która jest w posiadaniu Urzędu Miasta. Trwałość tych dokumentów jest 2 lata i inwestycje te mają szanse być uwzględnione np. przy podziale nadwyżki budżetowej.

Pan Janusz Dylewski Przewodniczący ZO Nr 9
poinformował , że w 2003r. podejmowana była uchwała o przystąpieniu do lokalnej organizacji turystycznej północnego mazowsza. We wszystkich wysyłanych pismach do dnia 6 czerwca 2006r. widniała nazwa Gmina Miejska w Mławie. Prosi o wyjaśnienie, czy była podejmowana uchwała o wystąpieniu Mławy z tej organizacji.

Skarbnik Miasta Henryk Antczak
poinformował , że uczestniczył we wspólnym spotkaniu tej organizacji. Dokonano wiele zmian jeśli chodzi o członków zarządu tej organizacji w związku ze zmianami burmistrzów , wójtów. Następne spotkanie będzie miało charakter formalny, zaś aktualne spotkanie było poświęcone dyskusji, jakie są możliwości tej lokalnej organizacji na skorzystanie ze środków na poszczególne działania.
Naszym punktem łączącym jest kolejka wąskotorowa, której poświęcono sporo uwagi. Do dnia dzisiejszego jest ona własnością Skarbu Państwa i P.K.P. W posumowaniu stwierdził , że organizacja ta funkcjonuje.

Radny Henryk Dzięgielewski
uważa , że warto zastanowić się nad zatrudnieniem specjalisty w branży sanitarnej z uwagi na złą jakość wykonywanych prac.

Na ręce Przewodniczącego Rady przekazał pisemne interpelacje, na które oczekuje odpowiedzi.


Ad. pkt 24


Po wyczerpaniu porządku obrad sesji Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Janusz Uniewicz zakończył obrady V sesji piątej kadencji o godz. 17.oo słowami :



„Z A M Y K A M O B R A D V S E S J I R A D Y M I E J S K I E J”



Protokolant Przewodniczący Rady Miejskiej
Katarzyna Kulesza
mgr Janusz Uniewicz



Adres źródłowy: https://mlawa.pl/artykul/rada-miejska-w-mlawie-sesja-v2007