Uczniowie SP nr 7 na piastowskim szlaku | Mława

Obrazek z życzeniami Przejdź do linku banera

Wielkość czcionki

Tłumacz Zamigam

Mława

Twoje miejsce.
Twój czas.

Uczniowie SP nr 7 na piastowskim szlaku

Sylwia Tryjanowska / 21 maja 2018

14 maja 2018 r. uczniowie kl. VII a i b  wraz z wychowawcami odbyli wycieczkę szlakiem piastowskim. Z rodzinnego miasta wyruszyliśmy z pozytywna energią, chęcią zwiedzania i poznania nowych nieznanych miejsc. Swoją przygodę rozpoczęliśmy od zwiedzenia Muzeum Archeologicznego w Biskupinie. Zobaczyliśmy rekonstrukcję grodu z około 740 r. p.n.e. -  były to fragmentu muru obronnego, falochronu, bramy, ulic i budynków mieszkalnych. Dowiedzieliśmy się jak wyglądało życie w chacie biskupińskiej, czym zajmowała się wówczas ludność. Uczestniczyliśmy w lekcji ,,Łowiectwo pradziejowe z praktycznym kursem łucznictwa. Uczniowie wysłuchali informacji dotyczących zasad  polowania, obejrzeli narzędzia służące temu celowi. Po krótkim pokazie instruktora każdy uczestnik spróbował swoich sił w strzelaniu z łuku. Wyniki były rewelacyjne, większość  trafiała w okolice środka tarczy. Z Biskupina udaliśmy się do Muzeum Kolei Wąskotorowej w Wenecji. Stare parowozy i lokomotywy wzbudzały zainteresowanie zwłaszcza chłopców, którzy chętnie zasiadali za ich sterami. Następnego dnia udaliśmy się do Gniezna -pierwszej stolicy Polski. Poznanie miasta rozpoczęliśmy wizytą w Muzeum Początków Państwa Polskiego. Uczestniczyliśmy w warsztacie średniowiecznego skryby: uczniowie ćwiczyli pisanie gęsim piórem na pergaminowym papierze. Poznali kolejne etapy powstawania książki rękopiśmiennej oraz tajniki pracy skryby i iluminatora. Następnie spacerkiem przeszliśmy na Wzgórze Lecha do Katedry Gnieźnieńskiej. Zobaczyliśmy sarkofagi Św. Wojciecha, drzwi gnieźnieńskie z ilustracjami z jego życia i męczeńskiej śmierci oraz wnętrze gotyckiego kościoła. Odwiedziliśmy starówkę miasta podziwiając piękne budynki mieszkalne z ozdobami antycznymi. W drodze powrotnej do naszego miejsca zamieszkania zwiedziliśmy Mysią Wieżę, z jej szczytu podziwialiśmy piękną panoramę jeziora Gopło, Kruszwicy i okolic. Zmęczenia ale pełni wrażeń wróciliśmy do domu. Gotowi jesteśmy na kolejny wyjazd by poznać kolejny zakątek naszego pięknego kraju.
uczniowie kl. VII a, b oraz wychowawczynie